Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Mindre oro och stress för Elaffären i Vinberg AB

Jonas Svensson, en av ägarna till Elaffären i Vinberg, var inte ensam om att känna stress och oro över att arbetsorder och fakturaunderlag registrerades på papper. Men i och med att företaget gått över till ett helt digitalt system, Infobric Workorder, är stressen och oron ett minne blott.
Elaffären i Vinberg

När Jonas skrev pappersfakturor på över 60 arbeten i veckan kände han att det var dags att hitta ett digitalt system för hantering av arbetsorder och fältpersonalens tider. Lösningen som söktes skulle minska risken för misstag, effektivisera fakturaprocessen och underlätta schemaläggning. Dessutom var det nödvändigt att systemet kunde kopplas till affärssystemet Pyramid. Valet föll på Infobric Workorder, en tjänst för arbetsorder och projekt.

– Infobric Workorder ger oss precis vad vi behöver. Bland annat koppling till vårt affärssystem Pyramid, EDI-kopplingar till Svenska Elkedjan, Storel och Ahlsell, samt ger oss möjlighet till blankett för egenkontroll vid slutförande av arbeten. Vi hade en fantastisk projektledare från Infobric som hjälpte oss att komma i gång och än idag är de måna om att hjälpa oss att förbättra systemet, säger Jonas Svensson.

Det är ett mycket smart system som jag gärna rekommenderar till mina branschkollegor.

– Jonas Svensson, ägare av Elaffären i Vinberg

Elaffären i Vinberg sparar in mycket tid med Infobric Workorder. Inte minst underlättas schemaläggningen, dessutom minskar administrationen då arbetsorder inte längre behöver läggas in manuellt i Pyramid. I stället kontrolleras avslutade arbetsorder i Infobric Workorder som sen skickas direkt till Pyramid, prisade och klara att faktureras.

– Det är ett mycket smart system som jag gärna rekommenderar till mina branschkollegor, säger Jonas Svensson.

Elaffären i Vinberg är ett familjeägt företag utanför Falkenberg i Halland som sedan 1920-talet arbetar med det mesta inom elinstallation. Idag drivs verksamheten av bröderna Jonas och Magnus Svensson som firar 30 år ihop som delägare. För Elaffären i Vinberg är inga jobb för små eller för stora.

KUNDBERÄTTELSE

Zeri Electric och Zeri VVS
Full koll på timmar och material sen Zeri började använda Infobric Workorder.

KUNDBERÄTTELSE

Veidekke Asfalt

Infobric Workorders digitala arbetsorder ger Veidekke Asfalt bättre rutiner och ökad lönsamhet.

KUNDBERÄTTELSE

SafeTeam

Drömmen om det digitala kontoret blev verklighet med Infobric Workorder.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Bli uppringd av en säljare.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Bli uppringd av en säljare.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng