Stäng
Verktygshantering
Ibland kan det vara en utmaning att få en tydlig bild över alla verktygsinventarier och hålla sig uppdaterad på serviceintervaller och garantier. Registrera all verktygsinformation i vårt system får du full koll på vad som ingår i verktygsparken – på riktigt.

Koll på läget
Samla garantier och serviceintervaller.
Registrera alla viktiga dokument som tillhör utrustningen i Infobric Workorder och slipp missade serviceintervaller, borttappade kvitton och bortglömda garantier. Du registrerar på förhand när det är dags för service och får på så sätt en påminnelse när datumet närmar sig.
Håll koll på alla prylar
Flytta verktyg med QR-kod.
Med våra QR-koder märker du enkelt upp all typ av utrustning, från minsta skruvmejsel till stora och tunga maskiner, och väljer en basplacering och vem som är ansvarig. Om utrustningen flyttas, eller om ansvaret flyttas från en medarbetare till en annan, ändrar du det snabbt och enkelt på verktygskortet med hjälp av QR-koden. Du kan även följa upp användningen för att få koll på hur mycket utrustningen nyttjas. Skulle något komma bort kan vem som helst scanna QR-koden med sin mobiltelefon och få fram vilket företag verktyget tillhör.


Registrera kostnad på arbetsordern
Kostnadsbelastning och debitering.
Vill du använda verktygshanteringen för ekonomisk uppföljning är det inga problem. Kostnadsbelasta olika projekt med inköpspriset för er utrustning och välj om du vill fakturera era kunder för användningen av olika verktyg och maskiner. Kostnaden registrerar du på en arbetsorder och när det är dags för fakturering skickas information vidare till era affärssystem så du slipper dubbelarbete.
”
Kundcitat.
De gemensamma rutinerna gör det enklare för oss att låna ut resurser mellan avdelningarna och vi har över lag fått bättre kontroll på verksamhetens olika delar.
- Emil Jansson, Arbetschef, Veidekke Asfalt (tidigare Sydbeläggningar AB).
Infobric Workorder
Våra funktioner för projekthantering.
Vi har flera funktioner som hjälper dig att minska på administrationen och skapa mer strukturerade arbetsdagar. Även vår resursplanering, arbetsorder och tidrapportering gör dig mer effektiv och strukturerad. För att få bättre koll på lönsamheten kan du skapa kalkyler baserat på de förfrågningar ni får in, samt följa upp det ekonomiska med vår projektuppföljning.

Läs mer
Med vår arbetsorder riskerar du inte att order tappas bort och du får bättre koll på vad som händer på fältet. Dessutom fakturerar ni snabbare för ökad likviditet.

Läs mer
Få mer tidseffektiva arbetsdagar med hjälp av vår resursplanering. Schemalägg medarbetare och resurser på projekt och uppdatera schemat när du behöver.

Läs mer
Med kalkyl och offert räknar du på och får full koll på förtjänsten redan innan ett arbete drar igång. Skapa offerter baserat på kalkylen och skicka direkt till kunderna.

Läs mer
Med integrationer för bland annat leverantörsfakturor samlar du alla kostnader på ett ställe. Det gör det enklare att följa upp projekten, löpande eller vid avslut.

Läs mer
Tidrapportering underlättar både administrationen och arbetet ute på fältet. Använd som löneunderlag och för att fakturera alla debiterbara timmar.

Läs mer
Med vårt smidiga rapportverktyg kan du ta fram rapporter för att bland annat följa upp fakturerad arbetstid för dina underleverantörer.
Föregående
Nästa
Kom i kontakt med oss.
Vanliga frågor och svar.
Hur lägger jag upp nya verktyg?
Detta kan du göra på flera sätt:
- Om du har ett verktygsregister sedan tidigare kan vi läsa in detta direkt i systemet.
- Du kan skapa ett helt nytt register i vårt system från din dator, surfplatta eller mobil.
Vem får tillgång till verktygsinformationen?
Fältpersonal får fram informationen via vår app i sin telefon och kontorspersonalen ser allt i sin dator.
Kan jag se min utrustning i en kartvy?
Ja, både i vår app och i det centrala systemet.