Stäng
Resursplanering
Underlätta planeringen av resurser och medarbetare för en mer organiserad arbetsdag och bättre koll på era projekt. Slipp dubbelbokningar, få smidig överblick av beläggningen och en hjälp att hålla deadlines med funktionen Resursplanering.

Enkel översikt
Planering på er nivå.
Jobba övergripande i översiktsvyn om dina fältarbetare själva planerar sina dagar, eller detaljerat i planeringsvyn om arbetsdagarna planeras från kontoret med schemaläggare.
Användarvänligt system
Schemaläggning med fingertoppskänsla.
Du kan enkelt gå in och redigera schemaläggningen med användarvänliga drag-and-drop funktioner. Flytta, förläng, förkorta, kopiera och klistra in direkt i din webbläsare.


Digitalt arbetsflöde
Minimera missförstånd
Eventuella uppdateringar skickas automatiskt ut till berörda medarbetares mobiler så att de alltid har den senaste informationen.
”
Kundcitat.
I vår bransch är det snabba puckar som gäller och i nästan varje jobb vi gör blir det ändringar. Därför var det viktigt för oss att enkelt kuna uppdatera arbetsorder och schemaläggningen. Infobric Workorders planeringsvy med den smidiga drag-and-drop funktionen är helt rätt för oss.
- Patrik Mårtensson, VD och Ägare, RM Kranar.
Infobric Workorder
Våra funktioner för projekthantering.
Vi har flera funktioner som hjälper dig att minska på administrationen och skapa mer strukturerade arbetsdagar. Även vår resursplanering, arbetsorder och tidrapportering gör dig mer effektiv och strukturerad. För att få bättre koll på lönsamheten kan du skapa kalkyler baserat på de förfrågningar ni får in, samt följa upp det ekonomiska med vår projektuppföljning.

Läs mer
Med vår arbetsorder riskerar du inte att order tappas bort och du får bättre koll på vad som händer på fältet. Dessutom fakturerar ni snabbare för ökad likviditet.

Läs mer
Få mer tidseffektiva arbetsdagar med hjälp av vår resursplanering. Schemalägg medarbetare och resurser på projekt och uppdatera schemat när du behöver.

Läs mer
Med kalkyl och offert räknar du på och får full koll på förtjänsten redan innan ett arbete drar igång. Skapa offerter baserat på kalkylen och skicka direkt till kunderna.

Läs mer
Med integrationer för bland annat leverantörsfakturor samlar du alla kostnader på ett ställe. Det gör det enklare att följa upp projekten, löpande eller vid avslut.

Läs mer
Tidrapportering underlättar både administrationen och arbetet ute på fältet. Använd som löneunderlag och för att fakturera alla debiterbara timmar.

Läs mer
Med vårt smidiga rapportverktyg kan du ta fram rapporter för att bland annat följa upp fakturerad arbetstid för dina underleverantörer.
Föregående
Nästa
Kom i kontakt med oss.
Vanliga frågor och svar.
Går det att dela in medarbetare i olika grupper?
Ja. Du kan skapa obegränsat antal grupper och det är enkelt att flytta en medarbetare från en grupp till en annan.
Har ni någon funktion för att samla inkommande jobb som ännu inte blivit resursplanerade?
Du kan ha orderlådor i resursplaneringen där du placerar arbeten som skapats men som ännu inte tilldelats någon specifik medarbetare. Det finns även möjlighet att låta medarbetarna på fältet få tillgång till en orderlåda via appen och själva hämta arbeten som ligger där.
Går det att hantera andra resurser än medarbetare?
Ja, du kan lägga in alla resurser du vill som ska vara möjliga att boka. Exempelvis kan ni lägga in fordon eller maskiner så att ni kan se tillgänglighet och bokningar i samma vy som medarbetarna. På så vis kan ni snabbt få en överblick över vilka resurser som finns tillgängliga när ni planerar ett jobb.
Kan vi lägga in planerad frånvaro och semester?
Ja, det är möjligt att lägga in frånvaro så att den blir synlig i planeringsvyn för att förhindra att otillgängliga medarbetare bokas in på ett arbete.