Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Infobrics digitala arbetsordersystem bidrar till effektivare projekthantering för Kraftringen

Från post-it-lappar och utskrivna arbetsordrar till digitala lösningar. Sedan februari 2008 har Kraftringens fjärrvärme- och fjärrkylaverksamhet samt Kraftringen Gas implementerat Infobrics projekthanteringssystem.

– Tidigare kunde det vara svårt att planera resurser eller underlätta praktiskt i vardagen, och ofta innebar det väldigt mycket pappersarbete. Arbetsordrarna skrev vi ut i pappersform som personalen hade med sig på jobben. I slutet av veckan fick vi in arbetsordrarna igen, och så skrevs de in i systemet igen, berättar Stefan Andersson, koordinator på Kraftringen.

Kraftringen är ett energibolag verksamt i Skåne som erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster. De som arbetar med Kraftringens fjärrvärme, fjärrkyla och gas använder sedan februari 2008 Infobric Workorder. För dessa avdelningar är det viktigt med en bra planeringsfunktion för att arbetet ska rulla på – både i dialog med varandra på avdelningen och med kunderna.

Den stora förändringen kom med resursplaneringsfunktionen där vi som arbetar på kontoret kan planera dagarna därifrån, medan teknikerna kan fokusera på själva arbetet hos kunderna

– Stefan Andersson, Koordinator på Kraftringen

– Den stora förändringen kom med resursplaneringsfunktionen där vi som arbetar på kontoret kan planera dagarna därifrån, medan teknikerna kan fokusera på själva arbetet hos kunderna, berättar Stefan Andersson.

Andra funktioner som gjort skillnad är prislistefunktionen och dokumenthanteringen. Prislistefunktionen gör att teknikerna i sina telefoner direkt kan se vilka priser som gäller. Dokumenthanteringen har sparat mycket tid och energi – både för tekniker och kunder. Förut gjordes alltid ett förstabesök för att se vad som behövde göras och vilket material de behövde ha med sig. Sedan fick ett andra besök bokas in för att göra det faktiska jobbet. Idag, med nya digitala system och appar, kan arbetet effektiviseras.

– Nu får våra tekniker med sig det de behöver direkt för att till exempel byta en pump. Förut behövde de be kunderna kolla upp vilken modell på pump de hade. Nu ser teknikerna det i appen och kan ta med sig rätt material direkt. Det här har gjort vardagen smidigare både för oss och för våra kunder, avslutar Stefan Andersson.

Gratis guide

Från papper och penna till digital projekthantering.

Funderar du på om ditt företag ska göra samma resa som Kraftringen har gjort?

 

I denna guide svarar vi på alla dina frågor om varför du bör lämna långa excelfiler och investera i ett projekthanteringsverktyg. Vi berättar också om hur du kan genomföra förändringsarbetet så smidigt som möjligt.

WP1_mockup

Några ord från våra kunder.

KUNDBERÄTTELSE

Hygien Bygg

Ökad kontroll och snabbare processer är en del av den nya vardagen för Hygien Bygg.

KUNDBERÄTTELSE

VVS-huset

Bättre samarbeten mellan avdelningarna och mer tid för projekten hos VVS-huset med Infobric.

KUNDBERÄTTELSE

Falkenbergs Plåtslageri

Färre fel, mindre svinn och tydligare projekt med Infobrics projekthanteringssystem.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Bli uppringd av en säljare.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng