Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Så minskar du stressen på arbetsplatsen med hjälp av digitalisering

Ett skrivbord fullt av ofullständiga tidrapporter. En lista med samtal som måste ringas för att jaga rätt på arbetsorder inför fakturering. Känner du också igen dig i arbetsdagar som till stor del består av att komma i kapp med administrationen, i stället för att fokusera på aktiviteter som tar projektet framåt?
Den 28 maj varje år infaller den stressfria arbetsdagen – en dag för att uppmärksamma stressens negativa effekter och hur de kan förebyggas. Stress är en av de vanligaste orsakerna till långvarig sjukfrånvaro, så att agera förebyggande har positiva effekter på såväl medarbetarnas välmående som företagets ekonomi. Kort sagt bidrar det till en hållbar arbetsplats. Arbetar du regelbundet med projekthantering kan vårt digitala verktyg hjälpa dig att skapa färre stressiga dagar.
Här berättar vi hur.
Byggarbetare på byggarbetsplats i varselväst arbetar i Infobric Workorder

1. Samlar information.

Att ha flera bollar i luften och hålla informationen i huvudet kan vara både svårt och påverka din stressnivå negativt. Genom att i stället samla informationen digitalt blir det enklare för dig att fokusera på en sak i taget. Du slipper oroa dig över att information försvinner eller glöms bort. Det underlättar även vid situationer där du exempelvis är på språng eller arbetar hemifrån – du har alltid tillgång till informationen.

2. Effektiviserar arbetsflödet.

Genom att hantera arbetsorder digitalt kan du minska antalet körningar för dina medarbetare. Arbetsorder skickas i stället ut till rätt personal på fältet – direkt till deras mobiltelefoner. När dina medarbetare får fullständig information om sina uppdrag kan även de fokusera på en sak i taget och uppleva de positiva effekterna av minskad stress.

Gratis guide

Från papper och penna till digital projekthantering.

Ladda ner vårt whitepaper ”Från papper och penna till digital projekthantering” för att läsa om hur du faktiskt tar klivet in i den digitala vardagen!

WP1_mockup

3. Ger möjlighet till extra pauser.

Under den stressfria arbetsdagen uppmanas alla att ta minst fem minuters paus i stillhet någon gång under dagen – det ger möjlighet till återhämtning och reflektion. Är en extra paus något du vill uppleva dagligen? Med vår digitala projekthantering blir det möjligt – luta dig tillbaka och följ statusen på uppdragen direkt på din skärm.

4. Underlättar resursplanering.

Att arbeta i ett digitalt projekthanteringsverktyg hjälper er bland annat att hålla koll på hur lång tid projekten tar, planera ut rätt resurser för att färdigställa dem i tid och följa upp kostnader. Det ger ringar på vattnet och hjälper er även att skapa en tydlig dialog med era kunder – och öka nöjdheten hos dem.

Låter det för bra för att vara sant?

Vi lovar att det inte är det! Vi har bara nämnt några fördelar om hur vår projekthantering Infobric Workorder kan bidra till stressfria arbetsdagar – varje vecka, året runt.

 

Alla förtjänar en stressfri arbetsmiljö, så även du!

Fler funktioner från Infobric Workorder.

Arbetsorder

Få stenkoll på orderhanteringen och fakturera både snabbare och mer precist. 

Resursplanering

Underlätta planeringen av resurser och medarbetare med smidig överblick och drag and drop.

Förenkla orderhanteringen idag

Alla moment du behöver i ett och samma system – från förfrågan och offert hela vägen till projektuppföljning.

Tidrapportering

Debiterbar och lönegrundande tidrapportering – direkt i systemet och via app.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Ska vi höras?

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng