Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Produktuppdateringar oktober 2022.

De uppdateringar vi gjort i produkten sedan sist är verkligen en godispåse med sött och salt – alltså den perfekta mixen. Allt ifrån två stora och spännande nyheter som en produktmakeover och stöd för pushnotiser i appen, till funktionsförbättringar och åtgärdade buggar har rymts i denna sprängfyllda produktuppdatering. 

Projekthantering och arbetsorder.

En viktig nyhet! Infobric Workorder – nu i ny kostym!

Under våren 2021 blev vi en del av Infobric Group och tidigare i år bytte vi vårt produktnamn från AddMobile Toolbox till Infobric Workorder. Nu tar vi nästa steg och kliver i vår nya grafiska profil för systemet!

 

Webbgränssnittet

Du kommer märka förändringarna genom inloggningssidans nya design och en ny logotyp. Utöver det har den tidigare blå färgen ersatts med svart och vår nya turkosa färg används på knappar och flikar.

Appen

Precis som i webbgränssnittet har vi bytt ut logotypen, den tidigare blå färgen har ersatts med svart och vår nya turkosa färg används på knappar och flikar. Appen har även fått ett nytt namn ­– Workorder – och en ny fräsch appikon som ser ut så här:

OBS! Det nya namnet och appikonen uppdateras först när Google play och App store godkänt våra ändringar. Vi räknar med att detta sker inom cirka en vecka (från den 26 oktober).

 

Tips! Vi vill att det ska bli så enkelt som möjligt för era appanvändare att förstå att det är samma app trots sitt nya namn och utseende. Några saker som därför kan vara bra att komma ihåg:

  • Informera anställda om ikon- och namnbytet.
  • Uppdatera era interna dokument, till exempel manualer och intranät med den nya informationen.
  • Appen behöver inte ominstalleras.
  • Appen uppdateras antingen automatiskt av telefonen eller först när användaren själv väljer att uppdatera appen. Det beror på vilka inställningar telefonen har.
  • Ni fortsätter att använda systemet precis som vanligt, det ser bara lite annorlunda ut.

Efterlängtad nyhet! Appen får stöd för pushnotiser

Vår app har nu stöd för pushnotiser vilket gör det möjligt att få en notis om ny information även om appen inte är öppen och används i telefonen. I nuläget kan du kan få notiser om du tilldelas en arbetsorder. Uppdateringen innebär att det tillkommit ett nytt menyval i appen, ”Aviseringar”, där du kan ställa in vilka pushnotiser du vill ha aktiverade på din telefon.

Vi kommer dessutom att lägga till fler pushnotiser och vi vill därför fråga dig om vilken du helst vill se i nästa produktuppdatering. Klicka här för att rösta på din önskade notis.


Skicka gärna vidare länken till dina kollegor så att fler får rösta!

Nyhet! Lägg till anteckning för en kostnad

Vi har gjort det möjligt att lägga till en anteckning för en kostnad på en arbetsorder utan att du behöver debitera kostnaden. Det kan till exempel vara bra när en kostnad inte ska faktureras men du för ordningens skull vill kunna se i listan över kostnader att en kostnad har hanterats. Anteckningen som skrivs på kostnaden blir synlig om du vilar muspekaren ovanför den orangea ikonen på kostnadsraden.

Genväg för att starta streckkodsläsare i appen

Vi har i appen skapat en genväg för att starta streckkodsläsaren direkt från sökrutan där du lägger till material. Du kan även stänga av så att streckkodsläsaren inte startar upp automatiskt efter föregående streckkodsläsning. Det vill säga att efter en lyckad streckkodsläsning där en artikel läggs till på ordern hamnar du nu åter i materiallistan, i stället för att streckkodsläsaren startar igen.

För att stänga av att streckkodsläsaren automatiskt startar igen, kontakta Marie Andersson, Customer Relations Manager, på marie.andersson@infobric.com eller er projektledare.

Sortering av materialrader i appen

Vi har justerat sorteringen av materialrader i appen så att den följer samma sorteringsregler som används i det centrala webbgränssnittet. Om du jobbar i både webbgränssnittet och appen kommer alltså materialraderna i samma ordning oavsett om du tittar i appen eller i webbgränssnittet.

 

Begär att få kontot raderat från appen

Google och Apple har infört ett krav på att alla appleverantörer måste göra det möjligt för en användare att få sitt konto till appen raderat. Vi har därför skapat ”Mitt konto” som du når via hamburgermenyn (menyn i övre högre hörnet) och under ”Inställningar” kan du begära att få ditt konto raderat. Om du gör detta skickas ett meddelande till vår support som tar kontakt med berörd ansvarig hos er för att verifiera att användarens konto verkligen ska raderas. Medan verifiering pågår är appen låst för den berörda användaren som begärt sitt konto raderat. 

 

Uppdatering av norska språket

Vi har gjort en uppdatering av det norska språket för att ge en bättre och mer korrekt användarupplevelse i både appen och webbgränssnittet för våra norsktalande kunder.

Åtgärdade buggar

  • Vi har rättat en bugg i Projekttavla som gjorde att schemaposten inte fick någon status när en tillgänglig resurs tilldelades en arbetsorder genom drag and drop-funktionen. Nu får schemaposten samma status som resurser får när en ny arbetsorder skapas.

  • Vi har rättat en bugg i Blanketter i appen som gjorde att när du redigerade ett textfält och dubbelklickade på Bakåt-knappen backade appen ur blanketten utan att fråga om du vill spara det som fyllts i. Nu frågar appen om du vill spara ändringarna innan blanketten stängs ner.

  • Vi har rättat en bugg vid export av kund till Fortnox som gjorde att kunden inte accepterades av Fortnox om det fanns ett tabb-tecken med i textfältet.

Vill du veta mer om någon av våra produktuppdateringar?

Hör av dig till Marie Andersson, Customer Relations Manager, på marie.andersson@infobric.com eller er projektledare så hjälper vi er gärna. 

Back to store
Stäng