Platsbaserade påminnelser
Ställ in platsbaserade påminnelser i appen Ease CheckIn för in- och utcheckning i ett geofenceområde. Påminnelsen plingar till som en notis i telefonen om du glömmer checka in när du kommer till ett geofenceområde – eller glömmer checka ut när du lämnar området.
Smart påminnelsefunktion för arbetsplatser som använder geofence.
Nu kan arbetsplatser som använder geofence erbjuda användare av appen Ease CheckIn möjligheten att ställa in platsbaserade påminnelser för in- och utcheckning, baserat på inpassering eller utpassering i geofenceområdet.
Plingar till med en notis.
Har användaren glömt att checka in när den kommer till sin arbetsplats plingar det till i mobilen och en notis uppmanar till incheckning. Det går även att checka in direkt från denna notis genom att hålla inne fingret på notisen. Lika smidigt fungerar det med utcheckning.
Aktivera påminnelserna i appen.
Arbetsplatsen behöver ha aktiverat geofence för att funktionen ska fungera. Påminnelserna aktiveras av användaren i appen Ease CheckIn på respektive arbetsplats, där användaren normalt checkar in på arbetsplatsen. Användaren behöver medge åtkomst till platsinfo ”när appen används” och tillåta notiser från appen. Detta tillfrågas av användaren om det inte redan är aktiverat.
Kom igång med platsbaserade påminnelser.
Platsbaserade påminnelser fungerar för arbetsplatser som aktiverat geofence, som är en av alla smarta funktioner som du hittar i vårt standardpaket. Standardpaketet hjälper dig att öka säkerheten och produktiviteten med flera smarta funktioner för kommunikation och uppföljning.
I Infobric Site finner du en rad
Smarta funktioner.
Alla smarta funktioner är integrerade med Infobric Site som ger dig ett system för alla tjänster. Den digitala plattformen Infobric Site ger enkel access, en komplett överblick och smidig hantering av bland annat personalliggare, inpassering och uppföljning av kompetenser. Samtidigt får du möjlighet att nyttja en rad smarta funktioner som bidrar till att du kan jobba ännu mer effektivt.
Kom i kontakt med oss.
Vanliga frågor och svar.
Hur startar och avslutar jag en arbetsplats i Infobric Site?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.
Hur skapar jag användarkonto?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.
Ny kund till Infobric, hur registrerar jag mitt företag?
För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.
Hur lägger jag till och tar bort en regbox?
För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen.
Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.
Hur hanterar jag platsadministratörer och konfiguratörer?
Instruktioner för detta finns här: