Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Leverantörsuppföljning

Transparens och kontroll i alla led på byggarbetsplatsen med digital leverantörsuppföljning. Spara tid och pengar genom att digitalisera hela kedjan av leverantörer och uppföljning och få koll dygnet runt på samtliga underleverantörer under hela projekttiden.

Boka demo

Fyll i formuläret för att få en icke-bindande demo av tjänsten. När du har skickat in formuläret kommer du kontaktas av oss.

Jag godkänner Integritetspolicy

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Eliminera problem med insyn och kontroll med leverantörsuppföljning.

Med tjänsten Leverantörsuppföljning elimineras problemet med insyn och kontroll i alla led genom att samtliga leverantörer som är, eller ska vara, verksamma på bolagets arbetsplatser automatiskt och löpande kontrolleras mot de regler och krav som huvudentreprenören ställer. När en leverantör registreras på en arbetsplats kontrolleras företaget mot data från externa källor som bland annat kreditinstitut. Efter kontroll får varje UE en status som förutom att den visualiseras centralt för bolagets alla arbetsplatser också visas i webbtjänsten, där ansvarig på respektive arbetsplats enkelt kan följa upp varje leverantörs status samt vem som anlitat vem.

Komplett översikt och seriositetskontroll av samtliga underentreprenörer.

Få koll dygnet runt på samtliga underleverantörer som kontrolleras mot bland annat F-skatt, arbetsgivaravgifter och kreditvärdighet med hjälp av leverantörsuppföljning. Du ser enkelt till att bara underleverantörer som når upp till de centralt satta regelverken är på plats, avvikelser följer du smidigt upp i webbtjänsten. Säkerställ att hela kedjan, från första till sista led, följer lagar och regler angående bland annat lönesättning och se till att bara seriösa underentreprenörer är välkomna att arbeta på projektet.

Problemen inom byggsektorn har varit kända länge, och det finns en bred konsensus om att problemen har förvärrats under senare år. Fackliga organisationer liksom bygg- och fastighetsbolagen har uppmärksammat att arbetsplatsolyckorna ökar, arbetsvillkor och löner dumpas, och att kriminalitet har fått fäste på en del byggarbetsplatser. De allt längre kedjorna av underleverantörer, som inte kan kontrolleras ordentligt, gör att kollektivavtal kringgås, och lagregler ignoreras. *

*Byggmarknadskommissionen ”Hoten mot byggsektorn”

Detta undergräver konkurrensen på den svenska byggmarknaden och hederliga företag riskerar att konkurreras ut av företag som använder olagliga upplägg.

Få automatisk kontroll av alla leverantörer på arbetsplatsen med Leverantörsuppföljning.

Med Leverantörsuppföljningen får du en central översikt över samtliga underentreprenörer på plats. Allt visualiseras i webbtjänsten där du får en smidig administration och allt samlat i ett och samma system.

Se webinaret “Vill du vara med och stoppa fusket? Tillsammans bygger vi Sverige med seriösa aktörer” 

Följ med under 45 minuter och hör JM och Infobric berätta om varför Leverantörsuppföljning togs fram, hur tjänsten ska stoppa fusket på Sveriges abetsplatser och hur framtiden ser ut. 

Leverantörsuppföljning
Full transparens.

Komplett översikt och seriositetskontroll av samtliga underentreprenörer. Problem med insyn och kontroll i alla led elimineras med leverantörsuppföljning.

Löpande kontroll.

Automatisk och löpande kontroll mot de regler och krav som huvudentreprenören satt. Efter kontroll får varje leverantör en status.

Installation och administration
Smidig administration.

I webbtjänsten får du allt i ett system. Ansvarig på respektive arbetsplats kan enkelt följa upp varje leverantörs status samt vem som anlitat vem.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.

 

Starta via Infobric

Avsluta och arkivera via Infobric

Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.

 

Systemanvändare via Infobric

För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.

 

Registrera företag för grundavtal

För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen.

 

Anslut en regbox

Ta bort enhet via Infobric

 

Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.

Instruktioner för detta finns här:

 

Lägg till/ta bort platsadministratör och konfiguratör

Bli uppringd av en säljare.

Jag godkänner Integritetspolicy
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Fortsätt handla
Stäng