Kompetenser
Kompetenser består av flera smarta verktyg för att öka säkerheten på arbetsplatsen. Vi underlättar för platsledningen att säkerställa att endast personal med rätt kompetens får utföra kritiska moment på arbetsplatsen.
Smarta funktioner för
Kompetenskontroll.


Kompetenskontroll
Med vår integration med ID06 Kompetensdatabas gör vi kompetenskontroll enkelt. Kontrollera kompetensbevis och få smdiig kompetenshantering för hela byggarbetsplatsen, helt digitalt.

Fokuskompetenser
Styr kompetenskraven på arbetsplatsen genom att sätta upp vilka fokuskompetenser som ska finnas på plats samt hur många individer eller procentandel av verksamma som ska ha varje kompetens.

Kompetenssök
Hitta kompetenser, snabbt och enkelt, via sökfunktionen i tjänsten. Lika enkelt är det att t.ex. följa upp vilka individer som saknar utvald foksukompetens på arbetsplatsen.
Digital uppföljning av kompetenser.
Vi gör det enkelt för företag att styra och följa upp kompetenskrav på sina arbetsplatser och säkerställa att verksamma personer som vistas på arbetsplatsen har utbildning inom valda fokuskompetenser. Du får tillgång till varje individs kompetensbevis från ID06 Kompetensdatabas direkt i tjänsten och kan säkerställa att utvalda fokuskompetenser lever upp till de kravnivåer som ställs på arbetsplatsen, i realtid.
Minimera risker med Kompetenser.
Det finns ett stort fokus på arbetsmiljö i byggbranschen. De flesta stora aktörer strävar efter att uppnå nollvision och Arbetsmiljöverket har i uppdrag av Regeringen att jobba med nollvision av arbetsplatsolyckor och dödsfall. Vi vill underlätta för byggföretagen och deras arbetsplatsledning att genom Kompetenshantering på ett enkelt och smidigt sätt få överblick över vilka kompetenser som finns tillgängliga på deras arbetsplatser i realtid, samt enkelt upptäcka riskområden som att till exempel viktiga kompetenser saknas.
Kom igång med Kompetenser.
Med Fokuskompetenser får du allt du behöver för att ha full översikt och uppföljning av kompetenser på byggarbetsplatsen. Fokuskompetenser är en av alla smarta tjänster som du hittar i vårt standardpaket. Standardpaketet hjälper dig att öka säkerheten och produktiviteten med flera smarta funktioner för kommunikation och uppföljning. Läs mer om Standardpaketet här.
Ordning och reda på byggarbetsplatsen med Kompetenshantering.
Vill du veta mer om våra tjänster och hur du får full kontroll över kompetenser och uppföljning på din arbetsplats? Kontakta en av våra säljare så hjälper vi dig att komma igång!

Minskar manuellt arbete

Kompetensbevis för egen personal och UE

Styr krav på fokuskompetens

Uppföljning i realtid
Digital kompetenskontroll.
Kompetenskontroll minskar administrationen vid inskrivning.
Du får tillgång till varje individs kompetensbevis från ID06 Kompetensdatabas direkt i tjänsten för din arbetsplats. Det är enkelt kontrollera att endast personal med rätt kompetens får utföra kritiska moment på arbetsplatsen och följa upp att verksamma personer som vistas på arbetsplatsen har utbildning inom valda fokuskompetenser.

Minimera risker med smart varningssytem.
Få fokus på arbetsplatsens kompetenser.
Styr kompetenskraven på arbetsplatsen genom att sätta upp vilka fokuskompetenser som ska finnas på plats samt hur många individer eller procentandel av verksamma som ska ha varje kompetens. I personöversikten på arbetsplatsen i Ease Construction har du alltid kontroll över att kravnivåerna uppnås.
”
Citat.
Genom vår digitala tjänster kan branschen i helhet spara mycket manuellt arbete på att samla in och hantera kompetensbevis som i sin tur är svårt att överblicka och söka i.
Kom i kontakt med oss.
Vanliga frågor och svar.
Hur startar och avslutar jag en arbetsplats i Infobric Ease?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.
Hur skapar jag användarkonto?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.
Ny kund till Infobric, hur registrerar jag mitt företag?
För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.
Hur lägger jag till och tar bort en regbox?
För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen.
Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.
Hur hanterar jag platsadministratörer och konfiguratörer?
Instruktioner för detta finns här: