Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Mer harmoni och färre missar för Truck & Krantjänst

För personalen på Truck & Krantjänst var vardagen tidigare i högsta grad analog. Arbetsorder, tidsedlar, fakturering, riskanalyser – allt var på papper. Men tack vare en branschkollegas rekommendation påbörjade transportledaren Emil Andersson företagets resa mot en smidigare vardag med allt samlat på ett och samma ställe.
Anställda på Truck & Krantkänst står uppradade bredvid varandra iklädda varselkläder och skyddshjälm och ser in i kameran och ler
– För oss var det ett stort steg att gå från ett analogt och manuellt arbetssätt till ett digitalt och automatiserat. Det viktigaste vi har är vår orderbok, där alla våra jobb är nedskrivna, och när du ger dig in i ny teknik och ett nytt arbetssätt så är det lätt att känna sig lite vilse i hur det nu ska fungera. Men alla vi har haft kontakt med på Infobric Workorder har varit stöttande och hjälpsamma, säger Emil Andersson, transportledare på Truck & Krantjänst.

Truck & Krantjänst är ett familjeföretag som grundades i Skövde 1959. Med sin yrkeskunniga och erfarna personal bedriver de verksamhet inom lyft, tunggodshantering och specialtransporter, främst i Skaraborgs län med omnejd. Idag har de 25 anställda, som inte längre bär med sig något annat än telefonen. Ett arbetssätt som personalen är nöjda med, även om det tagit lite tid att vänja sig.

– Förut skulle vi komma ihåg att bland annat skicka med ritningar, förklarande bilder, en karta och vägbeskrivning. Allt detta blev tjocka häften, och det tillsammans med fyra olika block för timmar och material blir en del att ha med sig. Nu har vi i stället allt detta samlat i Infobric Workorder, vilket har lett till en vardag med betydligt färre kommunikationsmissar, säger Emil.

Arbetet flyter även på smidigare när personalen nu fått en tydligare agenda för dagen. Något som lett till både bättre kvalitet och säkrare leveranser. Och ett mer harmoniskt företag.

Tack vare att vi är så välplanerade blir det också mindre stress för personalen på fältet. De vet vad de ska göra och kan förbereda sig på det. Vi får med oss rätt utrustning från början och saker görs i rätt tid.

– Emil Andersson, transportledare på Truck & Krantjänst

– Tack vare att vi är så välplanerade blir det också mindre stress för personalen på fältet. De vet vad de ska göra och kan förbereda sig på det. Vi får med oss rätt utrustning från början och saker görs i rätt tid. Förr fick vissa saker lösas på morgonen, innan ett projekt drog igång, och då blev det ofta lite halvdant. Nu flyter allt på bättre, säger Emil.

Även för personalen som sitter med planeringen har arbetsdagarna blivit mycket smidigare sedan de började använda Infobric Workorder.

– Förr var det många moment att hålla koll på och vi fick skriva om arbetsorder varje gång som vi behövde göra ändringar. Nu är all information samlad och det är enkelt att göra ändringar eller tillägg på en arbetsorder utan att behöva börja om från början.

Förr var det många moment att hålla koll på och vi fick skriva om arbetsorder varje gång som vi behövde göra ändringar. Nu är all information samlad och det är enkelt att göra ändringar eller tillägg på en arbetsorder utan att behöva börja om från början.

– Emil Andersson, transportledare på Truck & Krantjänst

Och faktureringsarbetet då?

– Innan tog jag ofta med mig pappersarbetet hem för att sitta med faktureringen på söndagar. Nu när vi kan fakturera direkt efter avslutat arbete har vi fått ett betydligt jämnare flöde. Vi fångar dessutom upp kostnader mycket bättre så de riskerar inte längre att falla mellan stolarna, vilket såklart har lett till mindre pengasvinn.

– Och sen behöver vi faktiskt inte köpa in block längre, lägger han till med ett skratt.

KUNDBERÄTTELSE

Spol & Industriservice

Infobric Workorders funktion för resursplanering sparar tid och ökar effektivteten.

KUNDBERÄTTELSE

SafeTeam

Drömmen om det digitala kontoret blev verklighet med Infobric Workorder.

KUNDBERÄTTELSE

RM Kranar

RM Kranar sparar 8 timmar i veckan på att arbeta i Infobric Workorder.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Bli uppringd av en säljare.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng