Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

​Digital arbetsorder lyfte RM Kranars arbetssätt till nästa nivå

RM Kranar arbetade tidigare med manuella arbetsorder och tidrapportering i papperskalendrar. En medarbetare, med erfarenhet av Infobric Workorder från en tidigare arbetsplats, rekommenderade systemet för att effektivisera och strukturera RM Kranars arbetsdagar. Efter att ha jämfört ett flertal leverantörer föll valet slutligen på Infobric Workorder.
RM Kranar

– I vår bransch är det snabba puckar som gäller och i nästan varje jobb vi gör blir det ändringar. Därför var det viktigt för oss att enkelt kunna uppdatera arbetsorder och schemaläggningen. Infobric Workorders planeringsvy med den smidiga drag-and-drop funktionen och få knapptryck för att ändra information är helt rätt för oss, säger Patrik Mårtensson, VD och ägare av RM Kranar.

I Infobric Workorder får RM Kranar en bra överblick över företagets maskiner vilket underlättar planeringen av resurserna. Arbetsorder skickas ut till fältarbetarnas mobiltelefoner som i sin tur rapporterar tillbaka via appen. All information hanteras digitalt och all rapportering sker i realtid vilket haft en stor positiv inverkan på företaget.

Tidsbesparingen är mycket stor och jag skulle uppskatta att vi sparar åtminstone åtta timmar i veckan på att arbeta med Infobric Workorder.

– Patrik Mårtensson, VD och ägare på RM Kranar

– Tidigare fakturerade vi våra kunder väldigt sällan vilket innebar att vi ibland låg ute med stora summor pengar. Idag rapporteras all information vi behöver in dagligen och nu kan vi fakturera kunderna redan samma dag som uppdragen genomförts. På så sätt har Infobric Workorder bidragit till att vi ökat vår likviditet, fortsätter Patrik Mårtensson.

Patrik upplever dessutom att RM Kranar sedan övergången till Infobric Workorder sparar mycket tid på det administrativa arbetet.

– Tidsbesparingen är mycket stor och jag skulle uppskatta att vi sparar åtminstone åtta timmar i veckan på att arbeta med Infobric Workorder, säger Patrik Mårtensson.

RM Kranar är företaget som utför de flesta sorters lyft, exempelvis huslyft, bygglyft, och precisionslyft. Med utrustning av högsta kvalitet, kompetenta medarbetare och stort fokus på service har de idag nöjda kunder inom bygg och industri samt privatpersoner. Verksamhet startade som ett familjeföretag under tidigt 80-tal och genomför idag cirka 8500 arbeten om året. Företaget består av 12 anställda, utgår från Oxie och är verksamma i Skåne med omnejd.

Några fler ord från våra kunder.

KUNDBERÄTTELSE

Veidekke Asfalt

Infobric Workorders digitala arbetsorder ger Veidekke Asfalt bättre rutiner och ökad lönsamhet.

KUNDBERÄTTELSE

SafeTeam

Drömmen om det digitala kontoret blev verklighet med Infobric Workorder.

KUNDBERÄTTELSE

Elaffären i Vinberg AB
Infobric Workorder minskar risken för misstag, effektiviserar fakturaprocessen och underlättar schemaläggningen.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Bli uppringd av en säljare.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng