Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Smartare projekthantering med Contractor

Contractor är byggföretaget med hjärtat i Norrland och över 100 års erfarenhet av byggbranschen. Företaget arbetar aktivt för att hitta nya, smarta sätt att lösa utmaningar, och när Ann Karlberg, HR-ansvarig på Contractor, sökte efter en digital lösning för tidrapportering fann hon Infobric Workorder.
Contractor

– Det visade sig dessutom att Infobric Workorder har flera andra funktioner som till exempel arbetsorder och verktygshantering. Efter kontakt med Infobrics säljare, som förklarade tjänsten, växte vårt intresse ytterligare. Det var möjligheten att hantera samtliga delar av ett projekt i ett system som fick oss att välja Infobric Workorder, säger Ann Karlberg.

Med Infobric Workorder kan Contractor registrera tid, material och debitering av verktyg och maskiner direkt på rätt arbetsorder. Infobric Workorder kopplas även till Contractors affärs- och lönesystem. De kombinerade fördelarna har resulterat i ett enklare och snabbare sätt för Contractor att fakturera mer precist mot sina kunder – inte minst inom mark och anläggning på Contractor Mark.
– En fördel för dem som arbetar inom anläggning är att de nu har fler lönearter att välja mellan när de rapporterar sin tid. Har medarbetaren arbetat med en maskin rapporterar de det, annars rapporterar de sin tid som anläggningsarbete. Rapporteringen gör det tydligare för oss i faktureringsunderlaget mot våra kunder eftersom kostnaden varierar beroende på arbetsmoment, säger Ann Karlberg.

Genom att samla våra projekts alla delmoment i ett system får vi en bättre överblick. Det är både smidigt, enkelt och underlättar arbetsdagarna för alla inblandade, både på kontoret och ute på fältet.

 Ann Karlberg, HR-ansvarig på Contractor

Infobric Workorder är idag en naturlig del av arbetsdagen och verktygshanteringen hjälper dagligen företaget att undvika onödiga inköp och brandkårsutryckningar till exempel till hyrfirmor, bygghandel och förråd. Detta då funktionen håller koll på var utrustning befinner sig – på förrådet eller ute på en byggarbetsplats – och risken för borttappade eller kvarglömda verktyg har minskat.
– Genom att samla våra projekts alla delmoment i ett system får vi en bättre överblick. Det är både smidigt, enkelt och underlättar arbetsdagarna för alla inblandade, både på kontoret och ute på fältet, säger Ann Karlberg.
Contractor grundades 1910 och har kontor i Skellefteå, Lycksele, Hemavan, Umeå och Sundsvall. Tillsammans med sina drygt 470 medarbetare avlutar de årligen över 3 500 projekt. Företaget genomsyras av kärleken till sin hemarena Norrland och lägger stort värde i att ta personligt ansvar över sina uppdrag. Contractor tar sig an uppdrag inom byggentreprenad, byggservice, mark och anläggning samt att de har en egen husfabrik. Företaget omsätter drygt en miljard kronor.

Några fler ord från våra kunder.

KUNDBERÄTTELSE

Spol & Industriservice

Infobric Workorders funktion för resursplanering sparar tid och ökar effektivteten.

KUNDBERÄTTELSE

SafeTeam

Drömmen om det digitala kontoret blev verklighet med Infobric Workorder.

KUNDBERÄTTELSE

RM Kranar

RM Kranar sparar 8 timmar i veckan på att arbeta i Infobric Workorder.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Bli uppringd av en säljare.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng