Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Infobric Workorder lyfter Jinerts arbetssätt

Infobric Workorder, en del av Infobric Group som är en ledande digitaliseringspartner för samhällsbyggnadssektorn i Norden och Storbritannien, sluter avtal med lyftkrans- och tungtransportspecialisten Sven Jinert AB. I uppdraget kommer Infobric Workorder hjälpa Jinert med att effektivisera projekt och ge en mer enhetlig kundupplevelse i hela landet. Den nya smarta tjänsten gör det samtidigt möjligt för Jinert att minska sina transportkostnader och sitt klimatavtryck.

Affären är ett resultat av Jinerts ambition att samla företagets 20-tal kontor och 250 anställda, från Ystad till Norrköping, i ett gemensamt system för att förenkla administrationen och samtidigt underlätta för kunderna. Genom implementering av Infobric Workorder för projekthantering, arbetsorder samt tidrapportering kommer bokning, genomförande, rapportering samt fakturering av kunduppdrag bli mycket mer effektivt. Samarbetet inleddes i form av ett pilotprojekt i Malmö och Helsingborg under hösten 2020. Tjänsten kommer nu att rullas ut i hela landet.

Det här är en affärsmässigt viktig investering ur flera aspekter. För våra kunder kommer det att innebära en enhetlig bokningsupplevelse, oavsett var i landet du väljer att anlita oss.

– Anders Oxwall, ekonomi- och inköpsansvarig på Sven Jinert AB

– Det här är en affärsmässigt viktig investering ur flera aspekter. För våra kunder kommer det att innebära en enhetlig bokningsupplevelse, oavsett var i landet du väljer att anlita oss. Det i sig är ett stort steg i vår strävan att uppnå kvalitetscertifiering enligt ISO 9001. För våra interna processer innebär det i sin tur att vi kan minska våra ledtider från bokat till avslutat uppdrag, säger Anders Oxwall, ekonomi- och inköpsansvarig på Sven Jinert AB.

– Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att hjälpa Jinert med att skapa en enhetlig och smidig upplevelse för såväl kunder som medarbetare. Genom att följa deras bransch har vi kunnat vässa vår tjänst ytterligare för att göra vardagen enklare, inte bara för bolag som Jinert, utan för byggbranschen i stort. Vi ser fram emot ett fortsatt givande samarbete, säger Lars Kandefelt, VD på Infobric Workorder.

Genom att följa deras bransch har vi kunnat vässa vår tjänst ytterligare för att göra vardagen enklare, inte bara för bolag som Jinert, utan för byggbranschen i stort.

–  Lars Kandefelt, VD på Infobric Workorder

Sven Jinert AB grundades 1988 och är ett av Sveriges ledande företag inom mobilkranar, teleskoptruckar, specialtransporter samt tunghantering. Bolaget har närmare 150 kranar, ett 50-tal kranbilar och trailers samt ett 40-tal gaffelmaskiner i sin fordonspark och sysselsätter cirka 250 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Hässleholm och Jinert har lokalkontor i Anderstorp, Halmstad, Helsingborg, Hultsfred, Jönköping, Kalmar, Karlshamn, Karlskrona, Kristianstad, Linköping, Lund, Malmö, Norrköping, Perstorp, Trelleborg, Varberg, Växjö och Ystad.

Infobric Workorder

I vårt system får du allt du behöver för att hålla koll på projekten. Alla moment i ett och samma system från offert till projektuppföljning. Vår resursplanering, arbetsorder och tidrapportering gör dig mer effektiv och strukturerad. För att få bättre koll på lönsamheten kan du skapa kalkyler baserat på de förfrågningar ni får in, samt följa upp det ekonomiska med vår projektuppföljning.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Ska vi höras?

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng
Infobric_Logo_Sv.png

Scheduled website maintenance.

Our websites will be unavailable on Thursday, April 25, 2024, from 7:00 PM (CET - 19:00) to about 11:00 PM (CET - 23:00), as we will performing planned maintenance.