Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Hur kan DU hjälpa till vid implementeringen av ett projekthanteringsverktyg?

Men hur ska det gå för mig då med det nya arbetssättet? Det är ju så vi fungerar, det är inget konstigt med det. Men genom att tänka utanför dig själv och fokusera på vad du i din roll kan bidra med för att få projektet att flyta så smidigt som möjligt kan magiska grejer hända. Och pssst! Vi har några råd längst vägen.

VD/Ägare

  • Se till att ni har tillräckligt med resurser avsatta för implementeringen av arbetsordersystemet.
  • Förklara varför ni vill göra detta och vad fördelarna är för både företaget och personalen.
  • Var beredd på att det kan ta tid för personalen att vänja sig vid det nya systemet och att det kan behövas att ni investerar i utbildning och support. Håll fokus på målet, även om det ibland kan kännas långt bort.
  • Var öppen för feedback och förslag på förbättringar från personalen, både under och efter implementationen.

Projektledare

  • Var tydlig med vad som förväntas av din personal när det kommer till användningen av det nya arbetsordersystemet.
  • Lägg stort fokus på fördelarna som systemet kan ge er allihop vid olika arbetsmoment som till exempel tidrapportering och materialanvändning.
  • Se över att systemet faktiskt lirar med era befintliga program eller på det sättet ert arbetsflöde är tänkt att fungera i framtiden. Har ni säkerställt att inget dubbelarbete behöver göras?
  • Ge personalen tillräckligt med tid att anpassa sig till det nya systemet.

Gratis guide

Komplett guide för projekt- och arbetsorderhantering.

Ladda ner arbetsorderguiden för att läsa om allt du behöver veta när du bestämt dig för att investera i ett verktyg!

WP1-mockup_omslag-webb

Administratör

  • Se till att du har rätt kompetens och resurser tillgängliga för att implementera och underhålla arbetsordersystemet, oavsett om de är interna eller externa.
  • Skapa en plan för att hantera fel och problem som kan uppstå under och efter implementationen. Vem är kontaktperson hos er?

Personal

  • Var öppen för att lära dig om det nya systemet och ställ frågor! Både om systemet och vad som förväntas av dig när det gäller användning.
  • Var beredd på att det kan ta tid att vänja sig vid det nya systemet och ha tålamod både för egen del och mot andra.
  • Glöm inte att göra din röst hörd om det är något som inte är som det ska under inkörningsperioden.

Vill du ha hjälp?

Har du funderingar eller frågor? Vi hjälper dig gärna att räta ut dina frågetecken! 

Läs mer om hur digital projekthantering kan hjälpa din verksamhet.

ARTIKEL

Få med dig personalen: 5 steg till framgångsrik förändring

Det är en utmaning att få med sig personal som inte är sugna på förändring, men det finns några knep!

ARTIKEL

Tre Youtubekanaler du inte får missa om du arbetar i byggbranschen

Vi listar tre Youtubekanaler som du som arbetar inom byggbranschen inte vill missa!

ARTIKEL

4 vanliga fallgropar när det är dags att införa ett nytt arbetsordersystem

Vi har samlat vanliga fallgropar vid implementering, så att du kan upptäcka och undvika dem.

Läs hela artikeln

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Prata med oss.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng