Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Hur fungerar digital projekthantering? Del 3: Utförande, rapportering och avslutad arbetsorder

På Infobric Workorder vet vi att digital projekthantering underlättar för företag inom byggbranschen. Därför fortsätter vi nu vår bloggserie om hur smidigt det är att arbeta digitalt och hur ett arbetsflöde i Infobric Workorders projekthanteringssystem kan se ut – från en förfrågan från en kund, till avslutat arbete och projektuppföljning.
Sofia Schönbeck, Projektledare på Infobric Workorder

I del 1 och del 2 av bloggserien gick vi igenom stegen från att en förfrågan kommer in till hur en arbetsorder skapas, planeras och kommuniceras. I den här tredje delen berättar vår projektledare Sofia Schönbeck om nästa steg i processen – vad som rapporteras på arbetsordern under pågående arbete och vad som sker när arbetet avslutas.

Steg 7: Rapportering av arbetsorder

Den inplanerade fältpersonalen får upp arbetsordern i sin app och använder densamma för att rapportera löpande under arbetets gång. Allt från arbetad tid och använt material till bifogade bilder och ifyllda blanketter, såsom egenkontroller och riskanalyser, rapporteras enkelt. På så sätt blir arbetsledare på kontoret löpande uppdaterade kring hur arbetet fortlöper – helt automatiskt! Genom att samla alla utgifter direkt på arbetsordern missar ni inte några debiterbara kostnader. Dessa kan bland annat vara:

Materialanvändning

Använt material och övriga debiteringsartiklar som använts i utförandet av er arbetsorder kan antingen sökas fram i ett artikelregister eller skrivas in som fritext direkt på arbetsordern. På så sätt missas inga materialkostnader när ordern sedan faktureras.

Tidrapportering

När fältpersonalen registrerar sin nerlagda tid kopplar de tidrapporteringen till den arbetsorder som utfört arbete avser. Medarbetarna kan välja mellan olika tidkoder som bestäms av er på företaget, till exempel arbetstid, övertid eller resa. Rapporterad tid kan därefter debiteras mot er kund om så önskas. Förutom arbetstid direkt kopplad till arbetsorder rapporteras även övrig tid in, exempelvis interntid och frånvaro – därmed genererar systemet ett komplett löneunderlag.

Verktygshantering

Kopplar ni dessutom projekthanteringssystemet till Infobric Workorders verktygshantering får ni inte bara bättre koll på er utrustning och var den befinner sig – det gör det även smidigare för er att kunna debitera kunder för den tid som maskiner och utrustning används för att utföra arbetet.

Steg 8: Avslutad arbetsorder

När arbetet är utfört och allt är registrerat på er arbetsorder kan fältpersonalen med ett enkelt knapptryck markera den som slutförd. Därefter skickas arbetsordern till kontoret för vidare hantering i form av attestering och fakturering.

I nästa blogginlägg berättar vi mer djupgående om hur du går tillväga när du attesterar, prisjusterar och kopplar leverantörsfakturor till en slutförd arbetsorder för att sedan skicka den till ert affärssystem för fakturering. Är du intresserad av att arbeta digitalt i Infobric Workorders projekthanteringssystem? Kontakta oss så berättar vi gärna mer om fördelarna.

Fler funktioner från Infobric Workorder.

Tidrapportering

Debiterbar och lönegrundande tidrapportering – direkt i systemet och via app.

Resursplanering

Underlätta planeringen av resurser och medarbetare med smidig överblick och drag and drop.

Förenkla orderhanteringen idag

Alla moment du behöver i ett och samma system – från förfrågan och offert hela vägen till projektuppföljning.

Arbetsorder

Få stenkoll på orderhanteringen och fakturera både snabbare och mer precist. 

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Ska vi höras?

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng
Infobric_Logo_Sv.png

Scheduled website maintenance.

Our websites will be unavailable on Thursday, April 25, 2024, from 7:00 PM (CET - 19:00) to about 11:00 PM (CET - 23:00), as we will performing planned maintenance.