Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Hur fungerar digital projekthantering? Del 1: Från förfrågan till arbetsorder

På Infobric Workorder vet vi att digital projekthantering underlättar för företag inom byggbranschen. Därför presenterar vi nu en bloggserie där vi går igenom hur smidigt det är att arbeta digitalt och hur ett arbetsflöde i Infobric Workorder kan se ut – hela vägen från en förfrågan från en kund till avslutat arbete och projektuppföljning.
 
I bloggseriens första del berättar vår Product Manager Andrew Chamberlain om hur en förfrågan omvandlas till en arbetsorder.
Andrew Chamberlain, Product Manager på Infobric Workorder

Steg 1: Förfrågan.

Det finns flera sätt att ta emot förfrågningar till Infobric Workorder, beroende på hur du föredrar att arbeta. Förfrågningar via mejl och formulär (till exempel från er hemsida) hamnar direkt i projekthanteringssystemet. Hanterar ni inkommande arbeten via andra system, exempelvis kund- eller orderportaler, kan även dessa integreras till vårt tjänst. Då samlar ni enkelt alla förfrågningar på ett ställe.

Genom att samla inkomna förfrågningar digitalt i projekthanteringssystemet får ni en tydlig överblick och riskerar inte att något faller mellan stolarna.

Steg 2: Kalkyl.

När en förfrågan kommit in kan du omvandla den till en kalkyl. I kalkylen beräknar du vad arbetet kommer att kosta och kan inkludera beräknad tidsåtgång, hyrkostnader av maskiner och utrustning samt materialanvändning.

Kalkylen hjälper dig få en tydlig överblick i hur stor vinst arbetet genererar åt företaget och ligger även till grund för projektuppföljningen som görs vid avslutat arbete (mer om det i den sista delen av vår bloggserie).

Steg 3: Offert och anbud.

Behöver kunden få tillbaka en offert eller ett anbud skapar du enkelt detta baserat på din kalkyl. Behövs ingen offert eller anbud kan du direkt skapa en arbetsorder baserat på kalkylen.

Steg 4: Skapa en arbetsorder.

När en offert eller ett anbud godkänts, eller när du är nöjd med din kalkyl, skapas en arbetsorder. Du väljer vilken information som ska överföras från förfrågan och kalkylen till arbetsordern – till exempel material, planerad tidsåtgång och arbetsbeskrivning. Har du integrerat ditt affärssystem till projekthanteringssystemet importeras ditt kundregister från affärssystemet. På så sätt blir det enklare att både bokföra och samla alla arbetsorder på en specifik kund eller ett projekt.

Fler funktioner från Infobric Workorder.

Arbetsorder

Få stenkoll på orderhanteringen och fakturera både snabbare och mer precist. 

Resursplanering

Underlätta planeringen av resurser och medarbetare med smidig överblick och drag and drop.

Förenkla orderhanteringen idag

Alla moment du behöver i ett och samma system – från förfrågan och offert hela vägen till projektuppföljning.

Kalkyl och offert

Erbjud dina kunder precisa offerter där alla kostnader är inräknade direkt från kalkylen.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Ska vi höras?

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng