Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Få med dig personalen: 5 steg till framgångsrik förändring med ett projekthanteringsverktyg

”Det har ju fungerat bra hittills”. ”Vi har för mycket att göra nu”. ”Vi har ju redan testat och funkade inte”. Det är en utmaning att få med sig personal som inte är sugna på förändring, men det finns några smarta knep som kan hjälpa till att få med alla på båten.

1. Kommunicera mera.

Det är jätteviktigt att kommunicera tydligt och regelbundet varför förändringen är nödvändig och hur den kommer att påverka er organisation. Glöm inte bort att lyssna på personalens frågor och uppmärksamma eventuell oro. Att vara lyhörd, öppen och ärlig är ett bra sätt att inge förtroende.

2. Uppmuntra deltagande.

Att involvera personalen i planeringen och implementeringen av förändringen leder förhoppningsvis till ett ökat engagemang och gör det lättare att få med alla. Att få känna sig delaktig i processen och bli inkluderad gör att de får en större känsla av kontroll. Och vem tackar nej till den känslan?

Gratis guide

Komplett guide för projekt- och arbetsorderhantering.

Ladda ner arbetsorderguiden för att läsa om allt du behöver veta när du bestämt dig för att investera i ett verktyg!

WP1-mockup_omslag-webb

3. Erbjud utbildning och träning.

Genom att erbjuda utbildning och träning på det nya sättet ni ska arbeta på kan personalen känna sig trygga och mer förberedda på förändringen. Det kan också visa att ni som företag bryr er om att de utvecklas i sitt arbete, vilket också är ett fint sätt att öka motivationen på.

4. Belöna framgång.

Om du har personal som tar till sig det nya arbetssättet och är bra förebilder för sina kollegor kan det vara läge att uppmuntra moch belöna (vem tackar nej till en härlig fika?). Visa att du ser och uppskattar deras ansträngning. På så vis kan du locka andra att följa efter.

5. Ge det tid.

Glöm inte att förändring tar tid. Det kan göra ont och vara jobbigt, och då är det viktigt att anpassa sina förväntningar därefter. Ge din personal gott om tid att vänja sig vid det nya sättet att arbeta på. Det kan göra övergången smidigare och minska stressen för alla inblandade.

Vill du ha hjälp?

Har du funderingar eller frågor? Vi hjälper dig gärna att räta ut dina frågetecken! 

Läs mer om hur digital projekthantering kan hjälpa din verksamhet.

ARTIKEL

5 steg till en lyckad implementering av ditt projekthanteringsverktyg

Äntligen är det bestämt att ni ska investera i ett projekthanteringsverktyg. Men hur implementerar man?

ARTIKEL

Så leder du förändringsarbetet mot er digitala vardag

Nio steg som hjälper dig att gå från att identifiera behovet av digital projekthantering till att utvärdera resultatet.

ARTIKEL

4 vanliga fallgropar när det är dags att införa ett nytt arbetsordersystem

Vi har samlat vanliga fallgropar vid implementering, så att du kan upptäcka och undvika dem.

Läs hela artikeln

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Prata med oss.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng