Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Bli expert på produktivitet – 5 enkla sätt att förbättra arbetet med ett projekthanteringsverktyg

Du vet hur det är. Byggprojekt kan vara riktigt komplicerade och kräver ofta både stora och små justeringar allt eftersom projektet rullar på. Om du inte är en skicklig projektjonglör är det lätt hänt att projekten antingen stannar eller börja leva sina egna liv. Riktiga produktivitetsdödare.
 
Men hur gör man då? Skriver oändliga listor, köper fler kalendrar och jobbar helgen? Nja, det är knappast hållbart i längden. Börja använda ett projekthanteringsverktyg i stället! I den här artikeln listar vi fem sätt som ett projekthanteringsverktyg kan hjälpa till att öka produktiviteten i ditt byggprojekt.

1. Automatisera de tråkiga rutinuppgifterna.

Ärligt talat, ingen tycker väl om att skriva in samma information på fyra olika ställen, eller att skicka samma fil till fem olika personer för sjunde gången? Med hjälp av ett projekthanteringsverktyg kan du automatisera de uppgifter som annars kräver att du gör manuellt dubbelarbete. På så sätt frigör du tid för det som du tycker är roligt på jobbet, samtidigt som du minskar risken för mänskliga småfel som så lätt uppstår när man har fullt upp!

2. Stenkoll på era framsteg och deadlines.

Att ha många projekt som löper parallellt är ofta toppen för plånboken, men jobbigt för hjärnkontoret när du ska hålla isär alla deadlines och framsteg i varje projekt. Med ett projekthanteringsverktyg får du översikten du behöver. Du kan dessutom dela detta med alla anställda, så att ni alla har samma bild över projektets status och viktiga datum. På så vis undviker ni både missförstånd och förseningar.

3. Samarbeta mera!

Att ständigt behöva ringa runt till kollegorna och informera dem om vilket arbete de ska prioritera härnäst är gissningsvis inte det du gillar mest med ditt jobb. Eller vad sägs om att sms:a och påminna i sista sekund om projektändringen ni gjorde förra veckan? Det finns ju roligare saker att hålla på med.

 

Med ett projekthanteringsverktyg kan du hålla kontakt med alla teammedlemmar på det enklaste sättet som går. Du kan enkelt göra justeringar i allas scheman och dela instruktioner för nästa jobb. På så sätt blir inte bara kommunikationen på företaget bättre, utan det är också lättare för fältpersonalen att informera kunderna om senaste statusen utan att behöva ringa och kolla med kontoret.

 

Välkommen bättre samarbete, och hejdå gammalt krångel!

4. Hantera förändring i planerna som ett proffs!

Det är fredag eftermiddag och du får in en ändring i ett projekt som gör att du måste styra om schemat du planerat in för nästa veckas arbeten. Är det en lång ring- och sms-fest som väntar dig för att informera de anställda och styra om skutan? Om du har ett projekthanteringsverktyg är det inte bara lätt att schemalägga från start, utan också att göra ändringar i projekten. Att flytta resurser är bara några knapptryck bort och alla som berörs av ändringarna du gör får informationen direkt i sina mobiler. Du behöver varken störa personalen i deras fredagsbubbla eller jobba över för att stressat sy ihop de sista detaljerna.

Gratis guide

Från papper och penna till digital projekthantering.

Ladda ner vårt whitepaper ”Från papper och penna till digital projekthantering” för att läsa om hur du faktiskt tar klivet in i den digitala vardagen!

WP1_mockup

5. Rapportera lätt som en plätt!

I stället för att gissa och löst estimera hur det går för företaget, kan du med ett projekthanteringsverktyg få riktigt bra koll snabbt. Du kan skapa rapporter baserat på informationen från projektet och verktyget, och slipper dubbelarbetet i att skriva över all information i till exempel Excel. Det gör det lätt och till och med ganska kul att hålla koll på projektens framsteg! Du ser enkelt om det finns problem eller flaskhalsar i processen och du har tid över att faktiskt ta tag i de hinder ni har från grunden, i stället för att släcka bränder.

Ett projekthanteringsverktyg kan hjälpa dig att öka produktiviteten i ditt byggprojekt så att din vardag kan bli roligare och enklare. Automatisera tråkiga och tidsödande uppgifter, håll koll på era deadlines, samarbeta bättre, hantera resurser och material och rapportera med lätthet!

Läs mer om hur digital projekthantering kan hjälpa din verksamhet.

KUNDBERÄTTELSE

Hygien Bygg

Ökad kontroll och snabbare processer är en del av den nya vardagen för Hygien Bygg.

ARTIKEL

Hur fungerar digital projekthantering? Del 1: Från förfrågan till arbetsorder

Vår Product Manager Andrew Chamberlain berättar om hur en förfrågan omvandlas till en arbetsorder.

KUNDBERÄTTELSE

Truck & Krantjänst

Mer harmoni och färre missar blev resultatet när Truck & Krantjänst gick från analoga till digitala med hjälp av Infobric Workorder.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Vill du höras?

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng