Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

4 vanliga fallgropar när det är dags att införa ett nytt arbetsordersystem

Ibland är det svårt. Svårt att välja system, svårt att få alla medarbetare att hänga med. Implementeringen av ett arbetsordersystem är en utmaning för många företag. I den här guiden har vi samlat några av de vanligaste utmaningarna (och vad man kan göra åt dem!).

Systemet matchar inte behoven.

Att välja rätt arbetsordersystem är avgörande för att företaget ska få ut det mesta av det. Det finns många olika system på marknaden och det kan vara svårt att reda ut vilket som passar er bäst. Men genom att bland annat tänka på företagets behov, budget och mål har du kommit en bra bit på vägen. 

Användarna är inte med på tåget.

För att lyckas med implementeringen är det viktigt att få med medarbetarna på tåget. Det kan vara svårt att övertyga dem som är motvilliga, men det är viktigt att förklara hur det nya systemet kommer att hjälpa dem att arbeta med effektivt och produktivt. För att underlätta övergången kan du till exempel anordna utbildningstillfällen. 

Gratis guide

Komplett guide för projekt- och arbetsorderhantering.

Ladda ner arbetsorderguiden för att läsa om allt du behöver veta när du bestämt dig för att investera i ett verktyg!

WP1-mockup_omslag-webb

Det nya verktyget kan inte integreras med befintliga verktyg.

En annan utmaning är att integrera det nya systemet med de system och verktyg ni redan använder. Det är viktigt att se till att det nya systemet fungerar ihop med befintliga verktyg för
att undvika störningar i arbetsflödet.

Dataöverföringen ställer till det.

Att överföra data från befintliga system till det nya systemet kan vara en tidskrävande process. För en del är det viktigt att få med historiken, för andra spelar det ingen roll. Prata med din leverantör om du är orolig, de flesta har en smidig process för den här delen av implementationen och kan komma med råd längs vägen.

Vill du ha hjälp?

Har du funderingar eller frågor? Vi hjälper dig gärna att räta ut dina frågetecken! 

Läs mer om hur digital projekthantering kan hjälpa din verksamhet.

ARTIKEL

5 steg till en lyckad implementering av ditt projekthanteringsverktyg

Äntligen är det bestämt att ni ska investera i ett projekthanteringsverktyg. Men hur implementerar man?

ARTIKEL

5 digitala trendord i bygg-, anläggnings- och installationsbranschen

Vi förklarar fem av byggbranschen viktigaste trendord på temat digitalisering, 

ARTIKEL

7 viktiga frågor att ställa dig när du researchar projekthanteringsverktyg

Läs vår lista på sju bra-att-ha-frågor att ha i rockärmen när du researchar ert nya system.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Prata med oss.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng