Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Geofence

Digitalt staket med geofence. Aktivera krav på närvaro inom ett digitalt avgränsat område vid incheckning med appen Ease CheckIn. Med virtuella staket runt projektet kan du vara säker på att alla är på plats på bygget när de checkar in.

Digitalt staket med Geofence

Geofence är ett virtuellt staket för byggprojektsområden. Ett eller flera geofenceområden definieras av platsadministratör i Infobric Site. Aktivering av geofence gör att registrering av närvaro endast är möjlig när du är fysiskt innanför ett digitalt avgränsat område. På så sätt kan du vara trygg med vem som faktiskt är på plats på byggplatsen, vid händelse av en eventuell evakuering.

Incheckning med kostnadsfri app

Geofence används vid incheckning med appen Ease CheckIn. Appen är kostnadsfri att ladda ner för arbetarna. Projektet som anänder appen har ett obegränsat antal användare.

Läs mer om Ease CheckIn
Läs mer om Ease CheckIn

Ett virtuellt staket för olika behov.

  • Geofence kan användas för flera olika syften. För en som arbetar med anläggning och inte har ett tydligt område kan det vara svårt att alltid veta var arbetsplatsen går någonstans. Detta är nu löst med geofence, där en tydlig karta talar om hur området ser ut.
  • Ett eller flera geofenceområden definieras av platsadministratör i Infobric Site. Platsadministratören ritar där ut virtuella staket och kan enkelt både lägga till och ta bort områden efter behov. En spridd arbetsplats kan alltså ha flera geofenceområden.
  • Personer som ska checka in på arbetsplatsen med Ease CheckIn måste befinna sig inom ett av dessa områden för att incheckningen ska lyckas. Är användaren inte inom området visas en karta i appen med uppmaningen att förflytta sig till området för att slutföra incheckning.

Kom igång med Geofence

Geofence är en av alla smarta funktioner som du hittar i vårt standardpaket. Standardpaketet hjälper dig att öka säkerheten och produktiviteten med flera smarta funktioner för kommunikation och uppföljning.

Så här kommer du igång med Geofence.

Läs mer om Standardpaketet
Läs mer om Standardpaketet

Webinar om alla smarta funktioner i appen.

Vi har tidigare sänt ett webinar där vi berättade mer om geofence och alla andra smarta funktioner i appen Ease CheckIn, och hur du kan utnyttja appen på ditt projekt för att underlätta vardagen.

Se webinaret on-demand
Se webinaret on-demand

Smarta funktioner i Infobric Site

Virtuellt staket med Geofence

Aktivera krav på närvaro inom ett digitalt avgränsat område vid incheckning med appen. Med virtuella staket runt projektet kan du vara säker på att alla är på plats på bygget när de checkar in, så att du har en uppdaterad närvarolista vid en evakuering.

Läs mer
Öppna dörrar och grindar med mobilen

Att hantera in- och utflödet av transportfordon och besökare kan vara krångligt. Vi har gjort det enkelt! Använd fjärröppning för att öppna dörrar till bodar och våra person- och fordonsgrindar med appen - var du än befinner dig.

Läs mer
Nå ut till alla med meddelandefunktion

En utmaning på en byggarbetsplats är att nå ut till alla med viktig information. Med meddelandefunktionen i Infobric Site kan platsadministratörer skicka meddelanden till alla. Funktionen ser till att alla får samma information samtidigt.

Läs mer
Plats- & tidsinställda påminnelser

Ställ in tidsbaserade och platsbaserade påminnelser i appen Ease CheckIn för in- och utcheckning i ett geofenceområde. Påminnelsen plingar till som en notis i telefonen vid valt klockslag om du glömmer checka in eller ut.

Läs mer

Vanliga frågor och svar

Hur startar och avslutar jag en arbetsplats i Infobric Site?

Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.

Hur skapar jag användarkonto?

Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.

Ny kund till Infobric, hur registrerar jag mitt företag?

För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.

Hur lägger jag till och tar bort en Regbox?

För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen. Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.

Jag vill bli kontaktad

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Fortsätt handla
Stäng