Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

UE-kedja

Kontroll och transparens är viktiga pusselbitar för att stärka byggbranschens anseende och skapa förutsättningar för sund konkurrens. UE-kedja är en funktion i Infobric Site som ger dig överblick över vilka underentreprenörer som är verksamma på arbetsplatsen.

Infobric Site ger dig överblick över dina underentreprenörer.

UE-kedja kan användas med företagsadministration, där inbjudna entreprenörer bekräftar sin plats i kedjan och själva registrerar sina underentreprenörer. När varje entreprenör ansvarar sin del av kedjan sparar det mycket tid för alla inblandade. Du kan se hur UE-kedjan byggs upp automatiskt i Infobric Site och snabbt få översikt över vem som anlitat vem på byggarbetsplatsen.
Läs mer om Infobric Site
Läs mer om Infobric Site

Komplett UE-kedja i 3 enkla steg.

01.

Huvudentreprenören registrerar vilka underentreprenörer som anlitas i första led i Infobric Site. Genom att välja företag som redan lagts till på arbetsplatsen eller registrera nya företag.

02.

Varje underentreprenör får en inbjudan till UE-portalen där de bekräftar partsförhållandet. Om entreprenören i sin tur anlitar UE registrerar de dessa i portalen och bjuder in administratörer i nästa led.

03.

I Infobric Site får ansvarig på arbetsplatsen komplett överblick och ser när nya företag läggs till i UE-kedjan. Om ett nytt företag utanför kedjan är aktivt på arbetsplatsen är det enkelt att uppmärksamma.

Tjänsten ingår i Infobric Site. Välj mellan tre olika paket.

Basic
Från

290

kr/mån
per projekt

Basicpaketet innehåller grundläggande funktioner för det mindre byggprojektet för att vardagen ska fungera på ett smidigt sätt. Tillgång till produkten Infobric Site.

Läs mer
Läs mer
Standard
Från

395

kr/mån
per projekt

Smarta verktyg för behörighetsstyrning, kommunikation och uppföljning för att öka säkerheten och produktiviteten. Här ingår produkten Infobric Site.

Läs mer
Läs mer
Plus
Från

730

kr/mån
per projekt

Komplett paket för full kontroll över byggarbetsplatser och underentreprenörer inom ditt företag. I Plus ingår tillgång till produkterna Infobric Site, Intelligence och Connect.

Läs mer
Läs mer

Nyfiken på möjligheterna?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och bokar in en demo. 

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Transparens i alla led med UE-kedja.

Med UE-kedjan får du full översikt över samtliga underentreprenörer på arbetsplatsen och kan enkelt se vem som anlitat vem. Varje underentreprenör ansvarar för att bekräfta partsförhållande och registrera sina UE. Beslutsfattare, platsledning, entreprenörer och byggarbetaren vinner på UE-kedjan då det sparar tid för alla inblandade.

Fördelar för huvudentreprenören.

Enkel överblick över samtliga underentreprenörer och partsförhållanden på alla arbetsplatser samlade på ett och samma ställe. UE-kedjan ger en kontaktyta till underentreprenörer i alla led på byggarbetsplatserna med möjlighet att informera om och få accept på villkor från samtliga leverantörer i alla led. Det är ett smidigt rapportverktyg för uppföljning och redovisning av UE-kedjorna.

Fördelar för platsledningen.

Minimal administrativ insats med hjälp av delegerad administration till varje UE. Entreprenörer utanför kedjan visas automatiskt via personalliggare och platsledningen får en komplett överblick över samtliga underentreprenörer och partsförhållanden på arbetsplatsen. Man kan även smidigt exportera rapporter för att visa UE-kedjan vid en eventuell kontroll.

Fördelar för entreprenören och byggaren.

Systemet möjliggör enkel registrering och administration i den digitala UE-portalen. Alla har en överblick över vilka entreprenörer som underentreprenörer anlitar på byggarbetsplatsen. Det bidrar till ökad säkerhet och trygga arbetsförhållanden för anställda på byggarbetsplatsen. En säkrare arbetsmiljö och ökad effektivitet helt enkelt.
"Vi är tydliga med att vi ställer krav på transparens gentemot samtliga leverantörer och att man ska kunna redovisa sina partsrelationer. Tjänsten underlättar både för oss och våra leverantörer att göra rätt och ta ett gemensamt ansvar."

- Björn Björling, HR-Specialist

Vanliga frågor och svar

Hur startar och avslutar jag en arbetsplats i Infobric Site?

Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.

Hur skapar jag användarkonto?

Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.

Ny kund till Infobric, hur registrerar jag mitt företag?

För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.

Hur lägger jag till och tar bort en Regbox?

För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen. Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.

Jag vill bli kontaktad

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Fortsätt handla
Stäng