Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Leverantörsuppföljning

Transparens och kontroll i alla led på byggarbetsplatsen med digital leverantörsuppföljning. Spara tid och pengar genom att digitalisera hela kedjan av leverantörer och uppföljning och få koll dygnet runt på samtliga underleverantörer under hela projekttiden.

Eliminera problem med insyn och kontroll.

Leverantörsuppföljning syftar till att få full kontroll på hela UE-kedjan och samtliga företag som befinner sig på byggarbetsplatsen. Tjänsten ger både platsledning och centrala funktioner koll dygnet runt på samtliga underleverantörer som kontrolleras mot regler och krav.

Säkerställ att hela kedjan, från första till sista led, följer lagar och regler angående bland annat F-skatt, arbetsgivaravgifter, lönesättning och kreditvärdighet. Se till att bara seriösa underentreprenörer är välkomna att arbeta på era projekt.

Full transparens

Komplett översikt och seriositetskontroll av samtliga underentreprenörer. Problem med insyn och kontroll i alla led elimineras med leverantörsuppföljning.

Löpande kontroll

Automatisk och löpande kontroll mot de regler och krav som huvudentreprenören satt. Efter kontroll får varje leverantör en status.

Smidig administration

I webbtjänsten får du allt i ett system. Ansvarig på respektive arbetsplats kan enkelt följa upp varje leverantörs status samt vem som anlitat vem.

Anpassa våra tjänster efter dina behov.

Basic
Från

290

kr/mån
per projekt

Basicpaketet innehåller grundläggande funktioner för det mindre byggprojektet för att vardagen ska fungera på ett smidigt sätt. Tillgång till produkten Infobric Site.

Läs mer
Läs mer
Standard
Från

395

kr/mån
per projekt

Smarta verktyg för behörighetsstyrning, kommunikation och uppföljning för att öka säkerheten och produktiviteten. Här ingår produkten Infobric Site.

Läs mer
Läs mer
Plus
Från

730

kr/mån
per projekt

Komplett paket för full kontroll över byggarbetsplatser och underentreprenörer inom ditt företag. I Plus ingår tillgång till produkterna Infobric Site, Intelligence och Connect.

Läs mer
Läs mer

Nyfiken på möjligheterna?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och bokar in en demo. 

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komplett översikt och automatisk kontroll på projektet

Med tjänsten Leverantörsuppföljning elimineras problemet med insyn och kontroll i alla led genom att samtliga leverantörer som är, eller ska vara, verksamma på byggarbetsplatsen automatiskt och löpande kontrolleras mot de regler och krav som huvudentreprenören ställer. När en leverantör registreras på en arbetsplats kontrolleras företaget mot data från externa källor som bland annat kreditinstitut. Efter kontroll får varje UE en status som förutom att den visualiseras centralt för bolagets alla arbetsplatser också visas i webbtjänsten, där ansvarig på respektive arbetsplats enkelt kan följa upp varje leverantörs status samt vem som anlitat vem.

Automatisk kontroll steg för steg

01.

Leverantörsdata hämtas direkt från arbetsplatsens UE-kedja och närvaroregistrering och kontrolleras löpande mot uppsatt (centralt) regelverk.

02.

Varje leverantör får status (grön, gul eller röd) efter automatisk kontroll utifrån centralt uppsatt regelverk. Status uppdateras löpande.

03.

Enkel uppföljning av avvikelser i Infobric Site. Här är det samma gränssnitt som används för till exempel hantering av personalliggare och access.

Central översikt och seriositetskontroll av samtliga underentreprenörer.

Med Leverantörsuppföljning får du en central översikt över samtliga underentreprenörer. Du ser enkelt till att bara underleverantörer som når upp till de centralt satta regelverken är på plats, avvikelser följer du smidigt upp i webbtjänsten. Allt visualiseras i webbtjänsten där du får en smidig administration och allt samlat i ett och samma system.

Uppsättning av leverantörsuppföljning steg för steg

01.

Sätt upp centralt regelverk för bolagets leverantörsuppföljning på samtliga av de verksamma arbetsplatserna.

02.

Leverantörsuppföljningen sker löpande genom kvalificering av data hämtad från arbetsplatsens närvaroregistrering.

03.

Varje leverantör får status efter automatisk kontroll av t ex F-skatt, arbetsgivaravgifter och kreditvärdighet. Möjlighet att ange manuell status.

04.

Komplett översikt över status för samtliga underleverantörer, på vilka arbetsplatser de är verksamma och vem som anlitat vem.

Infobric Intelligence
Central vy

Full överblick i Infobric Intelligence

Infobric Intelligence ger dig möjlighet att jobba med en stor volym av underentreprenörer. Du som sitter på en central funktion tillgång till en central vy över samtliga projekt och underentreprenörer på projekten. Du får översikt över hela portföljen av underentreprenörer på arbetsplatsen och hur de står sig till era uppsatta krav på bland annat kreditvärdighet, arbetsgivaravgifter och kollektivavtal.

När en leverantör registreras på en arbetsplats kontrolleras företaget mot data från externa källor som bland annat kreditinstitut. Efter kontroll får varje UE en status som visualiseras i Intelligence. Förändras något flaggas det direkt i systemet. Du har även möjlighet att gå in och manuellt godkänna eller underkänna underentreprenörer.

Läs mer om Infobric Intelligence
Läs mer om Infobric Intelligence
Infobric Site
Arbetsplatsvy

Full överblick i Infobric Site

I infobric Site kan du som ansvarig på ett projekt enkelt följa upp varje leverantörs status, kvalificering och eventuella anmärkningar. Du får också fullständig översikt i UE-kedjan över vem som har anlitat vem.

 
Läs mer om Infobric Site
Läs mer om Infobric Site

”Om jag skulle sitta och göra alla kontroller själv hade jag fått lägga i princip en heltidstjänst.”

Hör Caroline Almthén från Logistic Contractor berätta om Leverantörsuppföljning. 

Avvikelserapport

Få koll på avvikelser i tid och följ trender
över tid.

Avvikelserapport är en funktion som är utvecklad i samband med Bankinitiativet. Rapporten bygger på arbetsplatsens UE-kedja och närvaroregistreringar, som kombineras med upplysningar från olika datakällor. Resultatet jämförs med de krav som ställs genom Bankinitiativet.

Rapporten visar status och avvikelser för projektets samtliga underentreprenörer och jämför utvecklingen från en tidpunkt till en annan. Både nuläge och förändringar under vald period presenteras i en överskådlig sammanställning så att du som aktör i byggbranschen enkelt och smidigt kan följa upp hela leverantörskedjan och få koll på eventuella avvikelser i tid.

Läs mer om avvikelserapporten
Läs mer om avvikelserapporten

Vanliga frågor och svar

Hur startar och avslutar jag en arbetsplats i Infobric Site?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.
Hur skapar jag användarkonto?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.
Ny kund till Infobric, hur registrerar jag mitt företag?
För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.
Hur lägger jag till och tar bort en Regbox?
För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen. Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.

Jag vill bli kontaktad

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Fortsätt handla
Stäng