Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Biometri som accesslösning

Infobric har lång och gedigen erfarenhet inom biometri och har sedan 2011 tillhandahållit biometrilösningar. Biometri är en smidig och snabb accesslösning som även kan användas som närvaroregistrering.

Med biometri identifieras en person genom att läsa av ett biometriskt attribut, där fingeravtryck är det mest klassiska. Biometri ger en effektiv inpassering samtidigt som det finns en positiv säkerhetsaspekt i biometri, då du kan vara säker på att rätt personer är på arbetsplatsen.

Så här smidigt fungerar det

Fingeravtrycken kan läsas in med bordsläsare direkt när en person skrivs in på arbetsplatsen. Det som sparas är inte fingeravtrycket utan en signatur i fingeravtrycket. Detta ökar säkerheten då systemet alltså bara kan användas för att matcha fingeravtryck, inte för att återskapa dem.

Läsaren verifierar att det är samma fingeravtryck som läses in till identiteten. Templates av fingeravtrycket skickas därefter ut till rotationsgrindar, bodar med mera där fingeravtrycksläsare finns och det fungerar sen precis som vanligt med access och rättighetsschema i Infobric Site. Biometri är alltså sömlöst integrerat och stöd finns inbyggt från start i systemet. Med Infobric Site får du allt samlat i ett och samma system och smidig administration.

Enkel administration

Administration görs smidigt direkt i webbtjänsten där du har full koll på tillträden och rättigheter.

Smidig inpassering

Inga kort, koder eller nycklar som kan tappas bort. Fingret läses snabbt in och ger en effektiv inpassering.

Bättre kontroll

Håll obehöriga borta och säkerställ att rätt personer är på arbetsplatsen. Det är möjligt att även få kontroll på närvaro i samma avläsning.

Access är tillgängligt i Infobric Site.

Basic
Från

290

kr/mån
per projekt

Basicpaketet innehåller grundläggande funktioner för det mindre byggprojektet för att vardagen ska fungera på ett smidigt sätt. Tillgång till produkten Infobric Site.

Läs mer
Läs mer
Standard
Från

395

kr/mån
per projekt

Smarta verktyg för behörighetsstyrning, kommunikation och uppföljning för att öka säkerheten och produktiviteten. Här ingår produkten Infobric Site.

Läs mer
Läs mer
Plus
Från

730

kr/mån
per projekt

Komplett paket för full kontroll över byggarbetsplatser och underentreprenörer inom ditt företag. I Plus ingår tillgång till produkterna Infobric Site, Intelligence och Connect.

Läs mer
Läs mer

Nyfiken på möjligheterna?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig och bokar in en demo. 

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Fungerar som vanlig accesslösning – den enda skillnaden är fingret.

Tillträden hanteras smidigt i webbtjänsten Infobric Site. Du sätter enkelt upp rättighetsscheman för respektive dörr och lägger till de personer som ska ha behörighet. Få full koll över arbetsplatsen med dörrstyrning.

Ger en exakt avläsning.

Biometriläsaren Ievo Ultimate är en robust konstruktion helt skyddad mot damm- och vattenintrång som levererar en banbrytande biometrisk lösning. Teknologin fångar en mycket exakt avläsning genom att läsa data från både ytan och under ytan av fingret samtidigt. Detta gör det möjligt för läsaren att arbeta genom en mängd olika hud- eller miljöförhållanden som annars kan hindra en korrekt avläsning såsom damm, smuts, fukt och skador. 

 

Robust biometriläsare som klarar tuffa förutsättning.

Läsaren är IP65-klassad och har inbyggt miljöreglering vilket gör det till den ultimata läsaren utformad för extern användning och den förblir brukbar över tid även under tuffa väderförhållanden. Den är även rustad för att klara eventuell skadegörelse. Med tydliga LED- och ljudindikationer erbjuder läsaren enkelhet och bekvämlighet för användaren.

 

Kom igång med access.

Access är en av alla smarta tjänster som du hittar i vårt standardpaket. Standardpaketet hjälper dig att öka säkerheten och produktiviteten med flera smarta funktioner för behörighetsstyrning, kommunikation och uppföljning.
Läs mer om Standardpaketet
Läs mer om Standardpaketet

Vanliga frågor och svar

Hur startar och avslutar jag en arbetsplats i Infobric Site?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.
Hur skapar jag användarkonto?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.
Ny kund till Infobric, hur registrerar jag mitt företag?
För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.
Hur lägger jag till och tar bort en Regbox?
För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen. Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.

Jag vill bli kontaktad

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Fortsätt handla
Stäng