Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

Willys serviceorganisation sparar in 20 timmar i veckan med Infobric Workorder

Matbutikskedjan Willys serviceorganisation har funnits i strax över 10 år och utför serviceuppdrag för kedjans butiker. I arbetsuppgifterna ingår bland annat felsökning och reparation av kassadiskar och truckar – men även underhållsarbete i butikerna i form av butiksinredning och måleri.

Innan serviceorganisationen gick över till arbetsordersystemet Infobric Workorder skrev de ut arbets- och serviceorder på papper. Anteckningar om exempelvis använt material och tidsåtgång skrevs för hand på orderna, vilket gjorde informationen svårläst och ibland omöjlig att tyda. I takt med att verksamheten växte blev pappershanteringen ohållbar och Willys serviceorganisation beslutade att det var dags att börja arbeta digitalt.

– Jag blev tipsad om Infobric Workorder efter att ha diskuterat vårt dåvarande arbetssätt med en branschkollega. Efter närmare efterforskning tyckte jag att systemet såg ut att passa oss, så då tog jag kontakt, säger Stefan Olausson, Service- och inköpschef för butiksutrustning på Willys.

" Idag är det i stället ordning och reda och vi sparar runt 20–30 timmar i veckan på att arbeta digitalt. "
– Stefan Olausson, Service- och inköpschef för butiksutrustning på Willys serviceorganisation

Willys serviceorganisation valde mellan två leverantörer och landade i att Infobric Workorder var den tjänst som bäst täckte verksamhetens behov. Kraven de ställde på projekthanteringstjänsten var bland annat att det skulle gå att hantera artiklar, skapa och fylla i checklistor samt tidrapportera. Genom att välja Infobric Workorder uppfylldes samtliga krav. Idag har organisationen arbetat med Infobric Workorder i cirka sex år och konstaterar att det administrativa arbetet har minskat markant.

– Jämför jag vårt nuvarande arbetssätt med hur vi arbetade tidigare är skillnaden stor. Hade vi fortsatt med pappersorder hade vi behövt anställa någon på heltid för att sköta det administrativa. Idag är det i stället ordning och reda och vi sparar runt 20–30 timmar i veckan på att arbeta digitalt. Jag rekommenderar gärna Infobric Workorder till andra eftersom de både sparar tid och är prisvärda, säger Stefan Olausson.

Fler lösningar från oss.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng