Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

Mer harmoni och färre missar för Truck & Krantjänst

För personalen på Truck & Krantjänst var vardagen tidigare i högsta grad analog. Arbetsorder, tidsedlar, fakturering, riskanalyser – allt var på papper. Men tack vare en branschkollegas rekommendation påbörjade transportledaren Emil Andersson företagets resa mot en smidigare vardag med allt samlat på ett och samma ställe.

– För oss var det ett stort steg att gå från ett analogt och manuellt arbetssätt till ett digitalt och automatiserat. Det viktigaste vi har är vår orderbok, där alla våra jobb är nedskrivna, och när du ger dig in i ny teknik och ett nytt arbetssätt så är det lätt att känna sig lite vilse i hur det nu ska fungera. Men alla vi har haft kontakt med på Infobric Workorder har varit stöttande och hjälpsamma, säger Emil Andersson, transportledare på Truck & Krantjänst.

Truck & Krantjänst är ett familjeföretag som grundades i Skövde 1959. Med sin yrkeskunniga och erfarna personal bedriver de verksamhet inom lyft, tunggodshantering och specialtransporter, främst i Skaraborgs län med omnejd. Idag har de 25 anställda, som inte längre bär med sig något annat än telefonen. Ett arbetssätt som personalen är nöjda med, även om det tagit lite tid att vänja sig.

" När du ger dig in i ny teknik och ett nytt arbetssätt är det lätt att känna sig lite vilse i hur det nu ska fungera. "
– Emil Andersson, transportledare på Truck & Krantjänst.

– Förut skulle vi komma ihåg att bland annat skicka med ritningar, förklarande bilder, en karta och vägbeskrivning. Allt detta blev tjocka häften, och det tillsammans med fyra olika block för timmar och material blir en del att ha med sig. Nu har vi i stället allt detta samlat i Infobric Workorder, vilket har lett till en vardag med betydligt färre kommunikationsmissar, säger Emil.

Arbetet flyter även på smidigare när personalen nu fått en tydligare agenda för dagen. Något som lett till både bättre kvalitet och säkrare leveranser. Och ett mer harmoniskt företag.

– Tack vare att vi är så välplanerade blir det också mindre stress för personalen på fältet. De vet vad de ska göra och kan förbereda sig på det. Vi får med oss rätt utrustning från början och saker görs i rätt tid. Förr fick vissa saker lösas på morgonen, innan ett projekt drog igång, och då blev det ofta lite halvdant. Nu flyter allt på bättre, säger Emil.

Kranbil från Truck- och krantjänst
" Nu är all information samlad och det är enkelt att göra ändringar eller tillägg på en arbetsorder utan att behöva börja om från början. "
– Emil Andersson, transportledare på Truck & Krantjänst.

Även för personalen som sitter med planeringen har arbetsdagarna blivit mycket smidigare sedan de började använda Infobric Workorder.

– Förr var det många moment att hålla koll på och vi fick skriva om arbetsorder varje gång som vi behövde göra ändringar. Nu är all information samlad och det är enkelt att göra ändringar eller tillägg på en arbetsorder utan att behöva börja om från början, säger Emil.

Och faktureringsarbetet då?

– Innan tog jag ofta med mig pappersarbetet hem för att sitta med faktureringen på söndagar. Nu när vi kan fakturera direkt efter avslutat arbete har vi fått ett betydligt jämnare flöde. Vi fångar dessutom upp kostnader mycket bättre så de riskerar inte längre att falla mellan stolarna, vilket såklart har lett till mindre pengasvinn.
 
– Och sen behöver vi faktiskt inte köpa in block längre, lägger han till med ett skratt.

Fler lösningar från oss.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng