Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

Infobrics digitala arbetsordersystem gör Kraftringen effektivare

Från post-it-lappar och utskrivna arbetsordrar till digitala lösningar. Sedan februari 2008 har Kraftringens fjärrvärme- och fjärrkylaverksamhet och Kraftringen Gas implementerat Infobrics arbetsordersystem.

– Tidigare kunde det vara svårt att planera resurser eller underlätta praktiskt i vardagen, och ofta innebar det väldigt mycket pappersarbete. Arbetsordrarna skrev vi ut i pappersform som personalen hade med sig på jobben. I slutet av veckan fick vi in arbetsordrarna igen, och så skrevs de in i systemet igen, berättar Stefan Andersson, koordinator på Kraftringen.

Kraftringen är ett energibolag verksamt i Skåne som erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster. De som arbetar med Kraftringens fjärrvärme, fjärrkyla och gas använder sedan februari 2008 Infobric Workorder. För dessa avdelningar är det viktigt med en bra planeringsfunktion för att arbetet ska rulla på – både i dialog med varandra på avdelningen och med kunderna.

" Den stora förändringen kom med resursplaneringsfunktionen där vi som arbetar på kontoret kan planera dagarna därifrån, medan teknikerna kan fokusera på själva arbetet hos kunderna "
– Stefan Andersson, Koordinator på Kraftringen
Anställda på Kraftringen ute på servicejobb

– Den stora förändringen kom med resursplaneringsfunktionen där vi som arbetar på kontoret kan planera dagarna därifrån, medan teknikerna kan fokusera på själva arbetet hos kunderna, berättar Stefan Andersson.

Andra funktioner som gjort skillnad är prislistefunktionen och dokumenthanteringen. Prislistefunktionen gör att teknikerna i sina telefoner direkt kan se vilka priser som gäller. Dokumenthanteringen har sparat mycket tid och energi – både för tekniker och kunder. Förut gjordes alltid ett förstabesök för att se vad som behövde göras och vilket material de behövde ha med sig. Sedan fick ett andra besök bokas in för att göra det faktiska jobbet. Idag, med nya digitala system och appar, kan arbetet effektiviseras.

– Nu får våra tekniker med sig det de behöver direkt för att till exempel byta en pump. Förut behövde de be kunderna kolla upp vilken modell på pump de hade. Nu ser teknikerna det i appen och kan ta med sig rätt material direkt. Det här har gjort vardagen smidigare både för oss och för våra kunder, avslutar Stefan Andersson.

Fler lösningar från oss.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng