Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

Färre fel, mindre svinn och tydligare projekt för Falkenbergs Plåtslageri

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus a metus non ligula condimentum mollis. Nullam vitae augue eget sapien tempus malesuada eget in augue.

– Fältpersonalen tycker det är roligare nu när de får en bättre insyn i hur deras projekt presterar, säger Henrik Unosson, VD på Falkenbergs Plåtslageri, ett bygg- och ventilationsplåtslageri grundat 1966.

Henrik är tredje generationen som driver företaget och också den som lagt gasen i botten i deras digitala resa. Tidigare förde de in sina kunders uppgifter i ett excelark tillsammans med jobbet som skulle göras. Därefter skrev de upp varje jobb på lappar som personalen fick hämta på kontoret innan de påbörjade sin arbetsdag hos kunden. När jobbet var färdigt kom de tillbaka till kontoret med samma lapp – nu kompletterad med timmar och material. Något som Henrik menar var ett minst sagt haltande system.

" Jag gjorde en uträkning på hur mycket tid vi skulle kunna spara med Infobric Workorder, och insåg snabbt att det var så mycket att vi skulle kunna ta in fler projekt och på så sätt också tjäna mer pengar. "
– Henrik Unosson, VD Falkenbergs Plåtslageri

– Hade man tur så lyckades de behålla lappen i bra skick, men oftast inte. Det kunde vara svårt att tyda vad det stod på lappen när vi på kontoret väl skulle föra över informationen.

Att manuellt kopiera över informationen var både tidskrävande och krångligt. Det bromsade dessutom upp arbetsflödet när lapparna från personalen hamnade på hög, och många kvällar gick åt att arbeta i kapp. Detta onödiga dubbelarbete var det som fick Henrik att se sig om efter en bättre lösning, och då fick han upp ögonen för Infobric Workorder.

– Jag gjorde en uträkning på hur mycket tid vi skulle kunna spara med Infobric Workorder, och insåg snabbt att det var så mycket att vi skulle kunna ta in fler projekt och på så sätt också tjäna mer pengar, säger Henrik.

En annan effekt av det nya arbetssättet är att personalen är mer engagerade. Nu kan de själva strukturera sina arbetsdagar, vilket de oftast gör baserat på vilka jobb som ligger nära varandra i avstånd. Det gör att de sparar in både tid och bränsle på onödig restid.

Falkenbergs Plåtslageris kontor

Att personalen kan planera bättre själva gör att de blir mer delaktiga i sina jobb. De kan se antalet timmar de har lagt per jobb, och följa det jobbet hela vägen tills det är slutfört. Då kan de också se hur mycket de har bidragit till företaget rent ekonomiskt, vilket gör att de blir mer motiverade! Tack vare planeringen får de mer frihet, och vem uppskattar inte det?

Det är inte bara fältpersonalen som trivs i det automatiserade och digitala arbetssättet. Ekonomiavdelningen är även dem nöjda med sin vardag.

– Fältpersonalen stämplar in sina tider i appen och kan enkelt ha koll på sina timmar. Blir något fel är det enkelt att justera manuellt. Varje månad attesteras sedan tiderna och då förs de över till vårt löneprogram automatiskt. Då kan ekonomiavdelningen ta en titt i verktyget de redan arbetar i, och betala ut lönerna utan att jaga tidrapporter eller behöva dubbelkolla siffror med personalen.

Vardagen med Infobric Workorder innebär minimerad risk för fel och svinn och tydligare projekt för alla – både på fältet och kontoret.

– Det har gjort samarbetet bättre mellan alla på företaget: fältpersonal, ägare, projektledare, ekonomiansvarig… nu pratar vi alla om samma saker och har samma bild av vad som ska göras och har blivit gjort!

Och tillväxten då, hur är det med den?

– Vi hade inte kunnat växa så som vi har gjort om vi hade levt kvar i vårt gamla arbetssätt. Det tog så mycket tid att vi hade behövt vara lika många på kontoret som ute på fältet! Att digitalisera och välja ett projekthanteringssystem har varit avgörande för vår tillväxt, och eftersom Infobric Workorder utvecklas hela tiden kan vi vara trygga i att vi hänger med i den digitala utvecklingen i samhället. Ju bättre ert system blir, desto bättre blir vi.

Fler lösningar från oss.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng