Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

Så här kan du hjälpa till vid implementeringen av ett arbetsordersystem på jobbet

"Men hur ska det gå för mig då med det nya arbetssättet?" Att tänka på sin egna situation direkt är inga konstigheter, det är så vi fungerar. Men genom att tänka utanför dig själv och fokusera på vad du i din roll kan bidra med för att få projektet att flyta så smidigt som möjligt kan magiska grejer hända. Och pssst! Vi har några råd längst vägen.

VD/Ägare

  • Se till att ni har tillräckligt med resurser avsatta för implementeringen av arbetsordersystemet.
  • Förklara varför ni vill göra detta och vad fördelarna är för både företaget och personalen.
  • Var beredd på att det kan ta tid för personalen att vänja sig vid det nya systemet och att det kan behövas att ni investerar i utbildning och support. Håll fokus på målet, även om det ibland kan kännas långt bort.
  • Var öppen för feedback och förslag på förbättringar från personalen, både under och efter implementationen.

Projektledare/arbetsledare

  • Var tydlig med vad som förväntas av din personal när det kommer till användningen av det nya arbetsordersystemet.
  • Lägg stort fokus på fördelarna som systemet kan ge er allihop vid olika arbetsmoment som till exempel tidrapportering och materialanvändning.
  • Se över att systemet faktiskt lirar med era befintliga program eller på det sättet ert arbetsflöde är tänkt att fungera i framtiden. Har ni säkerställt att inget dubbelarbete behöver göras?
  • Ge personalen tillräckligt med tid att anpassa sig till det nya systemet.
Guide om hur du väljer arbetsordersystem

Så väljer du rätt system för din arbetsorderhantering

Ladda ner guiden för att läsa om allt du behöver veta när du bestämt dig för att investera i ett digitalt verktyg för din arbetsorderhantering!

Läs guiden
Läs guiden

Administratör

  • Se till att du har rätt kompetens och resurser tillgängliga för att implementera och underhålla arbetsordersystemet, oavsett om de är interna eller externa.
  • Skapa en plan för att hantera fel och problem som kan uppstå under och efter implementationen. Vem är kontaktperson hos er?

Personal

  • Var öppen för att lära dig om det nya systemet och ställ frågor! Både om systemet och vad som förväntas av dig när det gäller användning.
  • Var beredd på att det kan ta tid att vänja sig vid det nya systemet och ha tålamod både för egen del och mot andra.
  • Glöm inte att göra din röst hörd om det är något som inte är som det ska under inkörningsperioden.

Headline goes here.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng