Vi såg själva att det faktiskt var enkelt
Hur började era tankar med att koppla upp era förmånsbilar?
– Det hela började när vi bytte bilpolicy i företaget och vi gick ifrån Volvo till Volkswagen Passat istället. I samband med byte av bilmärke så försvann den tidigare möjligheten med Volvo on call och då stod vi inför ett nytt val, att välja hur vi ska hantera alla körjournaler på våra förmånsbilar på bästa sätt. Och vi behövde verkligen digitala verktyg för detta.
Hur gick ni tillväga när ni skulle välja leverantör?
- Innan vi valde leverantör så var vi noggranna att se över vilka möjligheter som fanns på marknaden. Vi pratade med flera aktörer med liknande tjänster och funktioner. Men vi kände att de andra systemen inte var lika flexibla eller enkla att hantera.
– Så valet landade på Infobric Fleets lösning där vi både kände och såg att allt verkligen är enkelt. Det var det viktigaste för oss eftersom vi inte vill eller att har möjlighet att vara daglig support till alla våra användare, säger Belsam. Med Infobrics lösning kände vi också att vi inte sitter fast i några standardfunktioner utan att vi har möjlighet att lägga till och ta bort olika tjänster när vi känner att behov finns.
Anders Winter, som är kundansvarig på Infobric Fleet tillägger – Vi vill inte linda in vårt erbjudande till någon av våra kunder utan vi lyssnar alltid på kunden. Vi försöker alltid att göra det enkelt för kunden att fatta beslut. Extra positivt tror jag det är att vi är så flexibla och inte har någon bindningstid, för vem vet vad som händer över tid.