Får varningssignal i appen
– Alla våra bilar är utrustade med samma teknik, temperaturvakter och positionering av bilarna, det är viktigt med rätt temperatur i bilarna hela tiden, det förebygger svinn och kundreklamationer, nöjda kunder är viktigast av allt säger Per Granberg.
”Sjunker temperaturen för lågt får jag en varningssignal i appen varvid jag kan åka iväg och kolla vad som hänt med bilen”
– Tidigare fick man manuellt öppna luckorna i bilarna, mäta temperatur med lasermätare och känna på kartonger och glassar så att temperaturen verkade rätt och att det inte hade smält några glassar. Då kunde det vara lite nervöst under sommaren då man inte riktigt visste vad som väntade när man kom till jobbet.
Rätt temperatur hela vägen
– Genom Infobric Fleet säkerställer Hemglass att den höga produktkvalitén säkras. Som den här sommaren när det varit 30 plusgrader ute så ska vi veta att det ändå är 30 minusgrader inne i Hemglass bilar när vi är ute och åker. Rätt temperatur hela vägen är en trygghet för oss och för slutkunden, säger Per.
Ni har även positioneringsfunktion i era bilar – hur används det?
– Det är en tjänst som uppdateras var 90:e sekund via GPS. Vill man veta var närmaste glassbil åker just nu så är det bara att besöka vår hemsida, säger Per.
Men hur är glasstrenden, fortsätter man att köpa glass från glassbilen?
– Absolut köper man glass, säger Per. Idag är det fler kunder som köper glass än tidigare och våra kunder handlar mer produkter än man gjort tidigare. Vanligaste kunden är barnfamiljer som idag även kompletterar med köp av fryst mat från hemglassbilen. Genom att leverans direkt till hushållens dörr kan vi tillhandahålls överlägsen kundservice och den höga produktkvalitén säkras då inget hinner tina innan den kommer till kundens frys.