Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

5 steg till en lyckad implementering av ditt arbetsordersystem

Äntligen är beslutet fattat om att ni ska investera i ett arbetsordersystem. Men vad händer nu? Att faktiskt genomföra förändringen som ett nytt arbetsorderverktyg innebär är inte lätt. Låt det ta tid. Ha tålamod. Spara dessa bra-att-ha-steg och kontrollera att ni checkar av hela listan den dagen det är dags att utföra arbetet.

1. Utbilda

En viktig del i implementationsfasen är att utbilda användarna om systemets funktioner och fördelar. Ta del av det material som finns hos leverantören och investera er tid i utbildningen. Kanske kan det vara värt en slant att ha en handledarledd utbildning som direkt kan svara på era frågor och ge tips och råd till personalen.

2. Engagera

Engagera användarna genom att involvera dem i arbetet. Var lyhörd – glöm inte att lyssna på deras synpunkter och åsikter om systemet. Kanske har de förslag på förbättringar som hjälper er att arbeta ännu smartare?

3. Anpassa

En annan utmaning är att integrera det nya systemet med de system och verktyg ni redan använder. Det är viktigt att se till att det nya systemet fungerar ihop med befintliga verktyg för att undvika störningar i arbetsflödet.

Guide om hur du väljer arbetsordersystem

Så väljer du rätt system för din arbetsorderhantering

Ladda ner guiden för att läsa om allt du behöver veta när du bestämt dig för att investera i ett digitalt verktyg för din arbetsorderhantering!

Läs guiden
Läs guiden

4. Uppdatera

Att överföra data från befintliga system till det nya systemet kan vara en tidskrävande process. För en del är det viktigt att få med historiken, för andra spelar det ingen roll. Prata med din leverantör om du är orolig, de flesta har en smidig process för den här delen av implementationen och kan komma med råd längs vägen.

5. Uppmuntra

Att överföra data från befintliga system till det nya systemet kan vara en tidskrävande process. För en del är det viktigt att få med historiken, för andra spelar det ingen roll. Prata med din leverantör om du är orolig, de flesta har en smidig process för den här delen av implementationen och kan komma med råd längs vägen.

Mer läsning.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng