Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

5 enkla sätt att bli mer produktiv med ett arbetsordersystem

Om du inte är en skicklig projektjonglör är det lätt hänt att projekten antingen stannar eller börja leva sina egna liv. Riktiga produktivitetsdödare. Hur gör man för att undvika det? Skriver oändliga listor, köper fler kalendrar och jobbar helgen? Nja, det är knappast hållbart i längden. Börja använda ett arbetsordersystem i stället! Här listar vi fem sätt som ett verktyg för arbetsorderhantering kan hjälpa till att öka produktiviteten i dina projekt.

1. Automatisera de tråkiga rutinuppgifterna.

Ärligt talat, ingen tycker väl om att skriva in samma information på fyra olika ställen, eller att skicka samma fil till fem olika personer för sjunde gången? Med hjälp av ett arbetsordersystem kan du automatisera de uppgifter som annars kräver att du gör manuellt dubbelarbete. På så sätt frigör du tid för det som du tycker är roligt på jobbet, samtidigt som du minskar risken för mänskliga småfel som så lätt uppstår när man har fullt upp!

2. Stenkoll på era framsteg och deadlines.

Att ha många projekt som löper parallellt är ofta toppen för plånboken, men jobbigt för hjärnkontoret när du ska hålla isär alla deadlines och framsteg i varje projekt. Med ett arbetsordersystem får du översikten du behöver. Du kan dessutom dela detta med alla anställda, så att ni alla har samma bild över projektets status och viktiga datum. På så vis undviker ni både missförstånd och förseningar.

3. Samarbeta mera!

Att ständigt behöva ringa runt till kollegorna och informera dem om vilket arbete de ska prioritera härnäst är gissningsvis inte det du gillar mest med ditt jobb. Eller vad sägs om att sms:a och påminna i sista sekund om projektändringen ni gjorde förra veckan? Det finns ju roligare saker att hålla på med.
 
Med ett arbetsordersystem kan du hålla kontakt med alla teammedlemmar på det enklaste sättet som går. Du kan enkelt göra justeringar i allas scheman och dela instruktioner för nästa jobb. På så sätt blir inte bara kommunikationen på företaget bättre, utan det är också lättare för fältpersonalen att informera kunderna om senaste statusen utan att behöva ringa och kolla med kontoret.
 
Välkommen bättre samarbete, och hejdå gammalt krångel!

Guiden Från papper och penna till digital projekthantering

Från papper och penna till digital projekthantering.

Ladda ner vår guide ”Från papper och penna till digital projekthantering” för att läsa mer om hur digital arbetsorderhantering kan underlätta din vardag!

Läs guiden
Läs guiden

4. Hantera förändring i planerna som ett proffs!

Det är fredag eftermiddag och du får in en ändring i ett projekt som gör att du måste styra om schemat du planerat in för nästa veckas arbeten. Är det en lång ring- och sms-fest som väntar dig för att informera de anställda och styra om skutan? Om du har ett arbetsordersystem är det inte bara lätt att schemalägga från start, utan också att göra ändringar i projekten. Att flytta resurser är bara några knapptryck bort och alla som berörs av ändringarna du gör får informationen direkt i sina mobiler. Du behöver varken störa personalen i deras fredagsbubbla eller jobba över för att stressat sy ihop de sista detaljerna.

Med ett arbetsordersystem kan du hålla kontakt med alla teammedlemmar på det enklaste sättet som går. Du kan enkelt göra justeringar i allas scheman och dela instruktioner för nästa jobb. På så sätt blir inte bara kommunikationen på företaget bättre, utan det är också lättare för fältpersonalen att informera kunderna om senaste statusen utan att behöva ringa och kolla med kontoret.

Välkommen bättre samarbete, och hejdå gammalt krångel!

5. Rapportera lätt som en plätt!

I stället för att gissa och löst estimera hur det går för företaget, kan du med ett projekthanteringsverktyg få riktigt bra koll snabbt. Du kan skapa rapporter baserat på informationen från projektet och verktyget, och slipper dubbelarbetet i att skriva över all information i till exempel Excel. Det gör det lätt och till och med ganska kul att hålla koll på projektens framsteg! Du ser enkelt om det finns problem eller flaskhalsar i processen och du har tid över att faktiskt ta tag i de hinder ni har från grunden, i stället för att släcka bränder.

Ett arbetsordersystem kan hjälpa dig att öka produktiviteten i dina projekt så att din vardag kan bli roligare och enklare. Automatisera tråkiga och tidsödande uppgifter, håll koll på era deadlines, samarbeta bättre, hantera resurser och material och rapportera med lätthet!

Mer läsning.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng