4. Hantera förändring i planerna som ett proffs!
Det är fredag eftermiddag och du får in en ändring i ett projekt som gör att du måste styra om schemat du planerat in för nästa veckas arbeten. Är det en lång ring- och sms-fest som väntar dig för att informera de anställda och styra om skutan? Om du har ett arbetsordersystem är det inte bara lätt att schemalägga från start, utan också att göra ändringar i projekten. Att flytta resurser är bara några knapptryck bort och alla som berörs av ändringarna du gör får informationen direkt i sina mobiler. Du behöver varken störa personalen i deras fredagsbubbla eller jobba över för att stressat sy ihop de sista detaljerna.
Med ett arbetsordersystem kan du hålla kontakt med alla teammedlemmar på det enklaste sättet som går. Du kan enkelt göra justeringar i allas scheman och dela instruktioner för nästa jobb. På så sätt blir inte bara kommunikationen på företaget bättre, utan det är också lättare för fältpersonalen att informera kunderna om senaste statusen utan att behöva ringa och kolla med kontoret.
Välkommen bättre samarbete, och hejdå gammalt krångel!