Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

4 vanliga fallgropar när det är dags att införa ett nytt arbetsordersystem

Ibland är det svårt. Svårt att välja system, svårt att få alla medarbetare att hänga med. Implementeringen av ett arbetsordersystem är en utmaning för många företag. I den här guiden har vi samlat några av de vanligaste utmaningarna (och vad man kan göra åt dem!).

Systemet matchar inte behoven.

Att välja rätt arbetsordersystem är avgörande för att företaget ska få ut det mesta av det. Det finns många olika system på marknaden och det kan vara svårt att reda ut vilket som passar er bäst. Men genom att bland annat tänka på företagets behov, budget och mål har du kommit en bra bit på vägen. 

Användarna är inte med på tåget.

För att lyckas med implementeringen är det viktigt att få med medarbetarna på tåget. Det kan vara svårt att övertyga dem som är motvilliga, men det är viktigt att förklara hur det nya systemet kommer att hjälpa dem att arbeta med effektivt och produktivt. För att underlätta övergången kan du till exempel anordna utbildningstillfällen. 

Guide om hur du väljer arbetsordersystem

Så väljer du rätt system för din arbetsorderhantering

Ladda ner guiden för att läsa om allt du behöver veta när du bestämt dig för att investera i ett digitalt verktyg för din arbetsorderhantering!

Läs guiden
Läs guiden

Det nya verktyget kan inte integreras med befintliga verktyg.

En annan utmaning är att integrera det nya systemet med de system och verktyg ni redan använder. Det är viktigt att se till att det nya systemet fungerar ihop med befintliga verktyg för att undvika störningar i arbetsflödet.

Dataöverföringen ställer till det.

Att överföra data från befintliga system till det nya systemet kan vara en tidskrävande process. För en del är det viktigt att få med historiken, för andra spelar det ingen roll. Prata med din leverantör om du är orolig, de flesta har en smidig process för den här delen av implementationen och kan komma med råd längs vägen.

Mer läsning.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng