Flera led i verksamheten
Ett fleet managementsystem kan fungera som ett stödverktyg för flera led i verksamheten. Den data som den elektroniska körjournalen samlar in, kan användas för att till exempel kvalitetssäkra arbetet eller fungera som fakturaunderlag. Här är några exempel på roller i företaget som kan dra nytta av den data som Infobric Fleet kan hjälpa ditt företag att samla in.
Förare
Slipper lägga tid på att dagligen föra manuell körjournal och kan stället fokusera på att hinna med dagens arbetsuppgifter.
Fordonansvarig
Planerar inköp genom att jämföra bränsleförbrukning, slitage och kostnader mellan bilmodeller och förare. Kan också enkelt hålla koll på service och underhåll.
Arbetsledare
Använder systemet för att dirigera dagens arbete, ser var medarbetarna varit och kan därmed kvalitetssäkra att jobbet har utförts.
Löneadministratör
Får in verksamhetens alla körjournaler per automatik och kan enkelt göra månadens löneutbetalningar utan att jaga analoga anteckningar från medarbetare. Faktureringsansvarig Får hjälp med att säkerställa att faktureringen blir korrekt utifrån vilka platser och kunder man jobbat hos.
VD
Får ta del av måntaliga verksamhetsrapporter och försäkrar sitt företag mot eventuella skattesmällare.
Miljöombud
Ser fordonsparkens CO2 utsläpp och behöver inte längre förlita sig på schablonsiffror. Förarnas körmönster blir ett konkret underlag kring vilka bilar som kan bytas ut till el eller hybrid.