Geofence
Digitalt staket med geofence. Aktivera krav på närvaro inom ett digitalt avgränsat område vid incheckning med appen Ease CheckIn. Med virtuella staket runt projektet kan du vara säker på att alla är på plats på bygget när de checkar in.
Digitalt staket
Geofence är ett virtuellt staket för byggprojektsområden. Ett eller flera geofenceområden definieras av platsadministratör i Infobric Site.
Ökad kontroll och säkerhet
Aktivering av geofence gör att registrering av närvaro endast är möjlig när du är fysiskt innanför ett digitalt avgränsat område. På så sätt kan du vara trygg med vem som faktiskt är på plats på byggplatsen, vid händelse av en eventuell evakuering.
Incheckning med kostnadsfri app
Geofence används vid incheckning med appen Ease CheckIn. Appen är kostnadsfri att ladda ner för arbetarna. Projektet som anänder appen har ett obegränsat antal användare.
Ett virtuellt staket för olika behov
Geofence kan användas för flera olika syften. För en som arbetar med anläggning och inte har ett tydligt område kan det vara svårt att alltid veta var arbetsplatsen går någonstans. Detta är nu löst med geofence, där en tydlig karta talar om hur området ser ut.
Ett eller flera geofenceområden definieras av platsadministratör i Infobric Site. Platsadministratören ritar där ut virtuella staket och kan enkelt både lägga till och ta bort områden efter behov. En spridd arbetsplats kan alltså ha flera geofenceområden.
Personer som ska checka in på arbetsplatsen med Ease CheckIn måste befinna sig inom ett av dessa områden för att incheckningen ska lyckas. Är användaren inte inom området visas en karta i appen med uppmaningen att förflytta sig till området för att slutföra incheckning.
Kom igång med geofence.
Geofence är en av alla smarta funktioner som du hittar i vårt standardpaket. Standardpaketet hjälper dig att öka säkerheten och produktiviteten med flera smarta funktioner för kommunikation och uppföljning.
Webinar om alla smarta funktioner i appen!
Tidigare sände vi ett webinar där vi berättade mer om geofence och alla andra smarta funktioner i appen Ease CheckIn, och hur du kan utnyttja appen på ditt projekt för att underlätta vardagen.
I Infobric Site finner du en rad
Smarta funktioner.
Alla smarta funktioner är integrerade med Infobric Site som ger dig ett system för alla tjänster. Den digitala plattformen ger enkel access, en komplett överblick och smidig hantering av bland annat personalliggare, inpassering och uppföljning av kompetenser. Samtidigt får du möjlighet att nyttja en rad smarta funktioner som bidrar till att du kan jobba ännu mer effektivt.
Kom i kontakt med oss.
Vanliga frågor och svar.
Hur startar och avslutar jag en arbetsplats i Infobric Site?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.
Hur skapar jag användarkonto?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.
Ny kund till Infobric, hur registrerar jag mitt företag?
För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.
Hur lägger jag till och tar bort en regbox?
För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen.
Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.
Hur hanterar jag platsadministratörer och konfiguratörer?
Instruktioner för detta finns här: