UE-kedja
Kontroll och transparens är viktiga pusselbitar för att stärka byggbranschens anseende och skapa förutsättningar för sund konkurrens. UE-kedja är en funktion i Ease Construction som ger dig överblick över vilka underentreprenörer som är verksamma på arbetsplatsen.
Ease Construction ger dig överblick över dina
Underentreprenörer.

Transparens i alla led med UE-kedja.
UE-kedja kan användas med företagsadministration ,där inbjudna entreprenörer bekräftar sin plats i kedjan och själva registrera sina underentreprenörer. När varje entreprenör ansvarar sin del av kedjan sparar det mycket tid för alla inblandade. Du kan se hur UE-kedjan byggs upp automatiskt i Ease Construction och snabbt få översikt över vem som anlitat vem på byggarbetsplatsen.
Komplett UE-kedja i 3 enkla steg.
Huvudentreprenören registrerar vilka underentreprenörer som anlitas i första led i Ease Construction. Genom att välja företag som redan lagts till på arbetsplatsen eller registrera nya företag.
Varje underentreprenör får en inbjudan till UE-portalen där de bekräftar partsförhållandet. Om entreprenören i sin tur anlitar underentreprenörer registrerar de företagen i portalen och bjuder in administratörer i nästa led.
I Ease Construction får ansvarig på arbetsplatsen komplett överblick och ser när nya företag läggs till i UE-kedjan. Om ett nytt företag utanför kedjan är aktivt på arbetsplatsen är det enkelt att uppmärksamma.


Få en komplett översikt
Du får full översikt över samtliga underentreprenörer på arbetsplatsen och kan enkelt se vem som anlitat vem.

Alla tar ansvar för sin del
Varje underentreprenör ansvarar för att bekräfta partsförhållande och registrera sina underentreprenörer.

Sparar tid för alla inblandande
Beslutsfattare, Plastledning och Entreprenörer och Byggarbetsaren vinner på UE-kedjan.
En UE-kedja för alla roller.
”
Kundcitat.
Vi är tydliga med att vi ställer krav på transparens gentemot samtliga leverantörer och att man ska kunna redovisa sina partsrelationer. Tjänsten underlättar både för oss och våra leverantörer och gör rätt och ta ett gemensamt ansvar.
- Björn Björling, HR-Specialist.
Kom i kontakt med oss.
Vanliga frågor och svar.
Hur startar och avslutar jag en arbetsplats i Infobric Ease?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.
Hur skapar jag användarkonto?
Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.
Ny kund till Infobric, hur registrerar jag mitt företag?
För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.
Hur lägger jag till och tar bort en regbox?
För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen.
Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.
Hur hanterar jag platsadministratörer och konfiguratörer?
Instruktioner för detta finns här: