Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

UE-Kedja

Kontroll och transparens är viktiga pusselbitar för att stärka byggbranschens anseende och skapa förutsättningar för sund konkurrens. UE-kedja är en funktion i Ease Construction som ger dig överblick över vilka underentreprenörer som är verksamma på arbetsplatsen och gör det enkelt att spåra partsförhållandena mellan samtliga entreprenörer. Det ökar säkerheten för alla på byggarbetsplatsen, och förenklar arbetet för platsledning och andra ansvariga.

Boka demo

Fyll i formuläret för att få en icke-bindande demo av tjänsten. När du har skickat in formuläret kommer du kontaktas av oss.

Jag godkänner Integritetspolicy


Ease Construction ger dig överblick över dina

Underentreprenörer.

Transparens i alla led med UE-kedja.

UE-kedja kan användas med företagsadministration ,där inbjudna entreprenörer bekräftar sin plats i kedjan och själva registrera sina underentreprenörer. När varje entreprenör ansvarar sin del av kedjan sparar det mycket tid för alla inblandade. Du kan se hur UE-kedjan byggs upp automatiskt i Ease Construction och snabbt få översikt över vem som anlitat vem på byggarbetsplatsen.

Komplett UE-kedja i 3 enkla steg.

Huvudentreprenören registrerar vilka underentreprenörer som anlitas i första led i Ease Construction. Genom att välja företag som redan lagts till på arbetsplatsen eller registrera nya företag.

Varje underentreprenör får en inbjudan till UE-portalen där de bekräftar partsförhållandet. Om entreprenören i sin tur anlitar underentreprenörer registrerar de företagen i portalen och bjuder in administratörer i nästa led.

I Ease Construction får ansvarig på arbetsplatsen komplett överblick och ser när nya företag läggs till i UE-kedjan. Om ett nytt företag utanför kedjan är aktivt på arbetsplatsen är det enkelt att uppmärksamma.

Få en komplett översikt

Du får full översikt över samtliga underentreprenörer på arbetsplatsen och kan enkelt se vem som anlitat vem.

Alla tar ansvar för sin del

Varje underentreprenör ansvarar för att bekräfta partsförhållande och registrera sina underentreprenörer.

Sparar tid för alla inblandande

Beslutsfattare, Plastledning och Entreprenörer och Byggarbetsaren vinner på UE-kedjan.

En UE-kedja för alla roller.

För huvudentreprenören
Läs mer
Enkel överblick över samtliga underentreprenörer och partsförhållanden på alla arbetsplatser samlade på ett och samma ställe. Kontaktytan till underentreprenörer i alla led på byggarbetsplatserna med möjlighet att informera om och få accept på villkor från samtliga leverantörer i alla led. Rapportverktyg för uppföljning och redovisning av UE-kedjorna.
För platsledningen
Läs mer
Minimal administrativ insats med hjälp av delegerad administration till varje UE. Entreprenörer utanför kedjan visas automatiskt via personalliggare. Komplett överblick över samtliga underentreprenörer och partsförhållanden på arbetsplatsen. Rapporter för att visa UE-kedjan.
För entreprenören
Läs mer
Enkel registrering och administration i den digitala UE-portalen. Överblick över vilka entreprenörer som underentreprenörer anlitar på byggarbetsplatsen. Ökad säkerhet och trygg arbetsförhållanden för anställda på byggarbetsplatsen.
För byggaren
Läs mer
En säkrare arbetsmiljö och ökad effektivitet på byggarbetsplatsen.
Föregående
Nästa

Kundcitat.

Vi är tydliga med att vi ställer krav på transparens gentemot samtliga leverantörer och att man ska kunna redovisa sina partsrelationer. Tjänsten underlättar både för oss och våra leverantörer och gör rätt och ta ett gemensamt ansvar.

- Björn Björling, HR-Specialist.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en systemadministratör för er systemklient.

 

Starta via Infobric

Avsluta och arkivera via Infobric

Det finns två sätt, antingen genom en beställning till oss på Infobric så hjälper vi dig, eller genom en användaradministratör för er systemklient.

 

Systemanvändare via Infobric

För att få full tillgång till sin systemklient krävs ett grundavtal, detta gäller både nya och gamla kunder till Infobric.

 

Registrera företag för grundavtal

För att lägga till en regbox i Infobric Ease behöver du ha konfiguratörsrättigheter till arbetsplatsen.

 

Anslut en regbox

Ta bort enhet via Infobric

 

Om rättighet saknas kan du beställa borttagning genom oss.

Instruktioner för detta finns här:

 

Lägg till/ta bort platsadministratör och konfiguratör

Boka demo.

Jag godkänner Integritetspolicy


Back to store
Close