Stäng

Infobric Group förvärvar TotalCar’s Fleet verksamhet – stärker positionen inom Fleet Management

Infobric Group har förvärvat TotalCar’s Fleet Management-verksamhet och dess kundbas. TotalCar är ett väletablerat bolag inom Fleet & Asset Management på den svenska marknaden. Genom förvärvet utökar Infobric sin kundbas inom affärsområdet Fleet och stärker därmed sin position som en ledande aktör inom digitalisering av fordon, maskiner, verktyg och utrustning.
login-background-1.jpg

Infobric Group, ledande digitaliseringspartner för samhällsbyggnadssektorn i Norden och Storbritannien, växer ytterligare med förvärvet av TotalCar. Infobrics affärsområde Fleet (tidigare TelliQ) har vuxit kraftigt de senaste åren med en årlig tillväxttakt på 20-30%. Idag är bolaget en av Nordens och Storbritanniens största leverantörer av Fleet Management system med över 100 000 uppkopplade fordon. Bolaget har även breddat sitt produkterbjudande mot byggbranschen med tjänster för spårning och uppkoppling av utrustning och verktyg.

Förvärvet av TotalCar stärker ytterligare vår position på den svenska marknaden inom affärsområdet Fleet. Vi välkomnar alla nya kunder och ser fram emot att introducera dem för vårt breda tjänsteutbud.

– Dan Friberg, VD och koncernchef, Infobric Group

De senaste åren har Infobric Group förvärvat TelliQ, MSite, Tempus, Blastmanager, HMSREG, BuildSafe, EquipmentLoop och AddMobile. I dagsläget används bolagets digitala tjänster av över 300 000 användare. Målet är att genom smarta, digitala verktyg bidra till ett mer hålbart samhälllsbyggande.

Jag är väldigt nöjd med att våra kunder blir en del av Infobric Group. Deras produktutbud och branschkunskap inom Fleet Management och uppkopplade fordon kommer att tillföra våra kunder bra och moderna tjänster.

– Laszlo Beder, Vd på TotalCar

För mer information, kontakta:
Dan Friberg, VD och koncernchef Infobric,

+46 (0)707 88 75 44, dan.friberg@infobric.com

Laszlo Beder, VD TotalCar,

+46 (0)70 147 46 02, laszlo.beder@totalcar.se

Om Infobric

Infobric Group är en nordisk digitaliseringsparttner för ett hållbart samhällsbyggande. Koncernen tillhandahåller en verktygslåda av nyckelfärdiga tjänster som är redo att integreras i våra kunders digital ekosystem. Infobrics mission är att skapa socialt hållbara och resurseffektiva arbetsplatser, där de tjänster vi levererar gör jobbet säkrare och enklare för hundratusentals människor varje dag. Infobrics ägs av Summa Equipty som investerar i låsningar på globala utmaningar inom hållbarhet.

Om TotalCar

TotalCar är sedan 2005 en välkänd leverantör av GPS-baserade lösningar till svenska företag. Sortimentet omfattar GPS-baserade systemför hantering av både små som stora fordonsflottor, samt ett brett sortiment av biltillbehör för uppföljning, säkerhet och ökad komfort.

Back to store