Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka

Bättre samarbeten mellan avdelningarna och mer tid för projekten hos VVS-huset

Nöjdare kunder, mer tid till projekten och bättre samarbeten mellan avdelningarna blev resultatet när VVS-huset integrerade Infobric Workorder och Fortnox i ett försök att effektivisera sin vardag.

Innan VVS-huset började med kombinationen av Infobric Workorder och Fortnox så krävdes det mycket manuellt arbete i vardagen enligt Ludwig Gardell, operativ chef på VVS-huset, och fortsätter:

– Förut behövde vi räkna mycket för hand och det krävdes många moment för att få fram siffror eller procentsats på våra resultat, eller hur mycket vinst vi fick på ett jobb. Man kunde inte bifoga filer och det behövdes mycket handpåläggning innan det blev en korrekt och färdig faktura!

VVS-huset använde redan både Infobric Workorder och Fortnox, men hade varken integrerat systemen med varandra eller börjat nyttja alla funktioner i systemen när Ludwig var ny i sin roll som operativ chef. Det blev något som Ludwig snabbt såg till att ta tag i, och nu har VVS-huset tack vare det en bättre överblick av projektens framsteg och dess ekonomi!

– Vardagen är mer lätthanterlig idag. När jag sitter med fakturorna nu så räcker det att jag gör det ett par timmar i veckan, och sen kan jag fokusera på annat. All den manuella handpåläggning och dubbelarbete som vi behövde göra förut slipper jag nu eftersom systemen gör det åt mig! Allt som förs in i Infobric Workorder läses över automatiskt till Fortnox, och tvärtom. Det har frigjort extremt mycket tid för oss!

" All den manuella handpåläggning och dubbelarbete som vi behövde göra förut slipper jag nu eftersom systemen gör det åt mig! "
– Ludwig Gardell, Operativ Chef VVS-huset

Det är bra både för att det sparar dem tid att inte behöva föra in information i två system, och att de nu har färre missförstånd mellan avdelningarna. När fältpersonalens och projektledarnas främsta verktyg Infobric Workorder, är integrerat med ekonomiavdelningens främsta verktyg Fortnox, är det lättare att få samsyn över verksamheten.

– Numera har vi alltid samma bild av hur det går för oss eftersom vi vet att våra verktyg idag automatiskt för över ny information sinsemellan som ett gemensamt system. Alla pratar samma språk och samma siffror hela tiden, vilket verkligen underlättar vårt samarbete!

Operativ chef, fältpersonal och ekonomiavdelning på företaget är alltså mer synkade med varandra än någonsin förut. Men det är inte bara relationen mellan avdelningarna på kontoret som har blivit bättre, det är också relationen montörerna emellan, menar Ludwig.

– Det är mycket lättare för montörerna att samarbeta idag, tack vare Infobric Workorder. Förut behövde de ringa oss på kontoret för att få tillgång till en order de ska hjälpa till med. Idag kan de enkelt dela ordrarna mellan varandra, vilket sparar både oss och dem mycket tid. Många bäckar små, liksom!

" Det är mycket lättare för montörerna att samarbeta idag, tack vare Infobric Workorder! "
– Ludwig Gardell, Operativ Chef VVS-huset

Ludwig har också märkt att deras kunder är nöjdare. Vid ett återbesök idag vet de redan från start vilka förutsättningar de har eftersom att montörerna sparar all information om jobben i Infobric Workorder.

– Vi kan se vad montörerna gjorde hos kunden sist de var där eftersom vi sparar det för varje jobb vi gör. Ofta vet inte ens kunderna det, och då är det snyggt att vi kan plocka fram det snabbt och enkelt!

VVS-huset har tack vare Infobric Workorder och Fortnox minskat sitt dubbelarbete drastisitk, samtidigt som deras samarbeten blivit smidigare – både internt och externt!

Fler lösningar från oss.

Infobric Fleet
Infobric Fleet

Automatiserar manuellt arbete för förare, fordonsansvarig och ekonomi. Med vårt kompletta fordonsregister kan du enkelt hanterar serviceärenden, fordonskostnader, elektroniska körjournaler och mycket mer.

Läs mer
Infobric Equipment
Infobric Equipment

En helhetslösning för full koll på utrustningen. Samla all data om dina maskiner, verktyg och annan utrustning i vår digitala plattform för bättre kontroll, översikt och effektivitet i din resurshantering...

Läs mer
Infobric Hyrma
Infobric Hyrma

Ta hjälp av vårt digitala verktyg för att effektivisera er uthyrning, lagerhantering och fakturering. En modern och smart lösning som gör det enkelt att hålla ordning på alla detaljer.

Läs mer
Fortsätt handla
Stäng