Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Ökad kontroll och snabbare processer – den nya vardagen för Hygien Bygg

3 500 arbetsordrar per år och ett analogt arbetssätt – för Hygien Bygg blev både översikten svår och arbetet tidskrävande. Men med Infobric Workorder har handpåläggningen kapats avsevärt och vardagen ser numera helt annorlunda ut.  
Spela videoklipp

– Innan Infobric Workorder använde vi oss av ett projekthanteringssystem som var väldigt analogt, berättar Carl Rosengren, IT- och telefonansvarig på Hygien Bygg. 

All information skrevs in manuellt i datorn, och därefter skrevs arbetsordern ut på papper. Personalen som skulle göra jobbet hämtade pappret innan den körde i väg för dagens arbete. När arbetet var slutfört kom pappret tillbaka till kontoret och lämnades till den administrativa personalen, som i sin tur scannade in arbetsordern för att få in den i systemet igen och för att kontorspersonalen skulle se att arbetet var slutfört. Först därefter kunde de fakturera beställaren.  

Innan Infobric Workorder använde vi oss av ett projekthanteringssystem som var väldigt analogt.

– Carl Rosengren, IT- och telefonansvarig Hygien Bygg

– Det var svårt också att hålla reda på alla våra jobb och i vilket stadium en arbetsorder var. Är den påbörjad? Avslutad? Har den kommit bort? När man hanterar en stor mängd arbetsordrar per år är det en utmaning att hålla koll på alla, säger Carl.

Hygien Bygg är verksamma inom byggsektorn i södra Stockholm och riktar sig främst till kommuner, landsting och större företag.  

Gratis guide

Från papper och penna till digital projekthantering.

Funderar du på om ditt företag ska göra samma resa som Hygien Bygg har gjort?

 

I denna guide svarar vi på alla dina frågor om varför du bör arbeta digitalt med era projekt. Vi berättar också om hur du kan genomföra förändringsarbetet så snabbt och smidigt som möjligt. 

WP1_mockup

Hur ser vardagen ut idag?

– Den ser väldigt annorlunda ut jämfört med hur den gjorde innan vi började använda Infobric Workorder, säger Carl. Handpåläggningen har kapats avsevärt eftersom vi får in all information digitalt direkt. Fältpersonalen får in sina arbetsordrar i appen i sina telefoner, och på så vis ser kontorspersonalen hela tiden vilken status en arbetsorder har. 

Personalen kan också se om en arbetsorder är bokad eller påbörjad, om de har beställt material, om någon har plockat arbetsordern och vem som i så fall har den. De kan också se om en medarbetare har blivit sjuk och har massa arbetsordrar som måste utföras just den dagen för att man till exempel bokat in underentreprenörer. Då kan de direkt i Infobric Workorder enkelt tilldela de arbetsordrarna till någon annan, vilket då också syns direkt i appen för all den personal på kontoret som påverkas av ändringen i planeringen. 

På kontoret har vi kapat vår handpåläggning avsevärt. Nu får vi in allting digitalt direkt!

– Carl Rosengren, IT- och telefonansvarig Hygien Bygg

Skulle du rekommendera Infobric Workorder?

– Ja, jag rekommenderar absolut Infobric Workorder. Det har gjort att vi kan arbeta säkrare och att vi har bättre kontroll på våra arbetsordrar. Vi får väldigt bra support, de är väldigt lyhörda, vill utveckla sin produkt och de ser till sina kunder. 

Några fler ord från våra kunder.

KUNDBERÄTTELSE

Bunkeflo Byggplåt
Digitalt projekthanteringssystem gör faktureringsarbetet roligt för Bunkeflo Byggplåt.

KUNDBERÄTTELSE

JSB Construction

JSB Construction AB sparar tid på att automatisera och förenkla processer med Infobric Workorder

KUNDBERÄTTELSE

Contractor

Smartare projekthantering för Contractor med Infobric Workorder.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Bli uppringd av en säljare.

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng