Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Infobric Workorders utvecklare – medarbetarna som verkar utan att synas

När man vill digitalisera och effektivisera en hel bransch gäller det att förstå kunden och slutanvändaren. Några som sällan syns i kontakten med kunderna, men som alltid har deras vardagsproblem och behov i fokus, är utvecklarna hos oss på Infobric Workorder. De säkerställer att våra lösningar levererar som de ska och att de ständigt utvecklas för att bli ännu bättre. Men hur går det egentligen till när de tar fram nya lösningar och funktioner? Och hur är det att arbeta som utvecklare på Infobric Workorder? Vår produktutvecklingschef Niklas Böös berättar.
Niklas Böös, Head of Product på Infobric Workorder

Hur ser processen ut, från första idé till färdig lösning?

Idéerna når oss oftast via kundprojekt eller från våra medarbetare. Det alla idéer har gemensamt är att slutresultatet ska underlätta arbetsdagen för våra kunder. Därför är det viktigt att vi hela tiden förstår vad slutanvändaren behöver och efterfrågar. En viktig person för detta är Andrew Chamberlain, Product Manager här på Infobric Workorder, som fungerar som mellanhand mellan oss och kunderna. Vår uppgift är att tillsammans hitta den verkliga ”svordomen” bakom ett önskemål eller problem, och att omvandla det till en lösning som hjälper flertalet av våra kunder.

Vi arbetar agilt i så kallade ”sprintar” som pågår i tre veckor. Inför varje sprint listar vi vad vi ska fokusera på och efter varannan sprint, med efterföljande testperiod, levererar vi de förbättringar som vi utvecklat.

Vilka personliga egenskaper har en bra utvecklare hos Infobric Workorder?

Att kunna jobba i samförstånd som ett team är den viktigaste faktorn för att lyckas hos oss. En bra utvecklare förstår dessutom vad slutanvändaren förväntar sig, kan se helheten och omvandla problem till lösningar. Vissa av oss på Infobric Workorder är mer kreativt lagda, andra mer uppgiftsorienterade – mångsidigheten gör att vi kompletterar varandra. Sen behöver man självklart kunna knacka kod och ha erfarenhet av bland annat webbutveckling, dataflöden och integrationer.

Vad jobbar ni med just nu?

Parallellt med vårt löpande förbättrings- och utvecklingsarbete, fokuserar vi på att förstärka våra lösningar inom större entreprenadsprojekt. Vi arbetar också med att skapa en mer sömlös upplevelse för kunder som kombinerar flera av våra produkter. Exempelvis genom att smidigare kunna koppla verktygsanvändning till arbetsorder – vilket gör det enklare att fakturera för den tid som utrustning använts.

Vad är det bästa med att vara utvecklare?

Det som driver mig personligen är att få vara en del av hela processen – från idé till leverans. Det bästa med att vara utvecklare hos just Infobric Workorder är känslan av samspel i vårt team och att få fokusera på, samt leverera lösningar och funktioner vi brinner för och som förenklar våra kunders vardag. Teamkänslan och samarbetet med mina fantastiska kollegor gör det extra roligt att gå till jobbet varje dag!

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Ska vi höras?

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng
Infobric_Logo_Sv.png

Scheduled website maintenance.

Our websites will be unavailable on Thursday, April 25, 2024, from 7:00 PM (CET - 19:00) to about 11:00 PM (CET - 23:00), as we will performing planned maintenance.