Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

Hur fungerar digital projekthantering? Del 2: Planering av arbetsorder

På Infobric Workorder vet vi hur digital projekthantering kan underlätta för företag inom byggbranschen. Därför fortsätter vi nu vår bloggserie om hur smidigt det är att arbeta digitalt och hur ett arbetsflöde i Infobric Workorder kan se ut – från kundförfrågan till avslutat arbete och projektuppföljning.
I del 1 av bloggserien gick vi igenom projekthanteringens 4 första steg – kundförfrågan, kalkyl, offert/anbud samt skapande av arbetsorder. I den här andra delen går vår Projektchef Morgan Pernryd igenom steg 5 och 6 – hur arbetsorder planeras och kommuniceras till fältarbetarna.
Morgan Pernryd, Chief Project Officer på Infobric Workorder

Steg 5: Planera ut arbetet till fältarbetare och hantverkare

När din arbetsorder är skapad är det dags att planera när den ska utföras och vem eller vilka som ska genomföra arbetet. I Infobric Workorder finns olika vyer som hjälper dig att planera arbetsdagarna beroende på behov och arbetssätt:

Översiktsvyn

För snabb och smidig överblick – välj översiktsvyn. Den ger er koll på medarbetarnas beläggning och passar er som under arbetsveckorna genomför flera kortare arbeten på olika platser snarare än arbetar med ett projekt som sträcker sig över en längre tid. I översiktsvyn ser du antalet arbetsorder som finns inplanerade på respektive medarbetare, uppdelat på dag och vecka.

Planeringsvyn

För snabb och smidig överblick – välj översiktsvyn. Den ger er koll på medarbetarnas beläggning och passar er som under arbetsveckorna genomför flera kortare arbeten på olika platser snarare än arbetar med ett projekt som sträcker sig över en längre tid. I översiktsvyn ser du antalet arbetsorder som finns inplanerade på respektive medarbetare, uppdelat på dag och vecka.

Steg 6: Kommunicera det planerade arbetet till fältarbetare och hantverkare

När du planerat ut arbetsorder skickas de automatiskt till de fältarbetare och hantverkare som tilldelats arbetet. All information de behöver blir då tillgänglig via Infobric Workorders app i deras mobiltelefoner. Oavsett vilken vy du väljer när du planerar dina arbetsorder kan du när som helst gå in och redigera schemaläggningen samt komplettera eller ändra informationen på ordern. Ändringarna skickas automatiskt till hantverkarna och fältarbetarna så att de alltid har den senaste informationen.

Hur hantverkarna och fältarbetarna i sin tur sedan rapporterar tillbaka sitt arbete i appen ute på fältet kommer vi gå igenom i seriens nästa blogginlägg. Är du intresserad av att arbeta digitalt i Infobric Workorders projekthanteringssystem? Kontakta oss så berättar vi gärna mer om fördelarna.

Fler funktioner från Infobric Workorder.

Arbetsorder

Få stenkoll på orderhanteringen och fakturera både snabbare och mer precist. 

Förenkla orderhanteringen idag

Alla moment du behöver i ett och samma system – från förfrågan och offert hela vägen till projektuppföljning.

Resursplanering

Underlätta planeringen av resurser och medarbetare med smidig överblick och drag and drop.

Tidrapportering

Debiterbar och lönegrundande tidrapportering – direkt i systemet och via app.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Ska vi höras?

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng