Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng
Tillbaka
Stäng

3 vanliga utmaningar en verktygspark för med sig – och hur du löser dem

Att bra verktyg är en förutsättning för att kunna utföra ett bra arbete är knappast en hemlighet. Men trots att utrustningen är en av byggbranschens viktigaste resurser upplever många företag att verktygen ofta resulterar i onödigt merarbete; det tar tid att administrera, går sönder, försvinner eller är allmänt oorganiserade. Här är tre återkommande utmaningar som ofta följer med en verktygspark – och tipsen som hjälper dig att lösa dem.
Byggarbetare på byggarbetsplats i arbetskläder

”Det är svårt att få en överblick över företagets alla verktyg”.

Det finns enkla medel att ta till för att få struktur på utrustningen – till exempel genom digital verktygshantering. Då får du full koll på vilka och hur många verktyg som finns i företaget, samt om de befinner sig på lagret eller används ute på fältet. Du kan även se hur mycket verktygen används, vilket gör det enkelt att avgöra om ni behöver investera i fler eller inte.

”Jag hittar inte utrustningens manualer, kvitton eller garantier när jag behöver dem”.

Bli av med pappershögarna en gång för alla. Genom digital verktygshantering sparas manualer, kvitton och garantier digitalt och finns alltid där när du behöver dem – oavsett var du befinner dig. Ännu enklare blir det om du kombinerar digital verktygshantering med QR-koder. Då behöver du bara scanna QR-koden på verktyget för att få tillgång till all nödvändig information, till exempel placering, ansvarig användare och viktiga dokument.

”Det händer att verktyg följer med ut på fältet men inte återvänder till lagret”.

Ytterligare en fördel med digital verktygshantering i kombination med QR-koder är att du får koll på var verktygen senast befann sig. På det digitala verktygskortet kan du enkelt se vem som senast använde verktyget, på vilken plats det är och vilken arbetsorder det var kopplat till. Dessutom kan vem som helst scanna QR-koden och få information om vilket företag verktyget tillhör. Enklare än så blir det knappast.

Redo att slippa tidstjuvarna och huvudvärken kopplade till din verktygspark?

Infobric Workorder hjälper dig så att ni får en organiserad verktygspark som gör att ni kan fokusera på annat än att jaga rätt på utrustningen. Ett extra plus är att utrustningens användning kan kopplas direkt till ett projekt för att få koll på verktygskostnaderna på det specifika projektet och möjliggöra debitering. På så vis går ni aldrig miste om en intäkt!

 

Mejla oss på info@infobricworkorder.se så hjälper vi dig gärna!

Fler funktioner från Infobric Workorder.

Arbetsorder

Få stenkoll på orderhanteringen och fakturera både snabbare och mer precist. 

Resursplanering

Underlätta planeringen av resurser och medarbetare med smidig överblick och drag and drop.

Förenkla orderhanteringen idag

Alla moment du behöver i ett och samma system – från förfrågan och offert hela vägen till projektuppföljning.

Tidrapportering

Debiterbar och lönegrundande tidrapportering – direkt i systemet och via app.

Kom i kontakt med oss.

Vanliga frågor och svar.

Vi har varit specialister på digital projekthantering för bygg-, service- och anläggningsbranschen sedan 2004. Du kan lita på vår kompetens och att vi vet vad vi gör – så att du kan fokusera på din verksamhet. Vi kan det här!

 

Tillsammans med övriga tjänster inom Infobric täcker vi dessutom de flesta av dina digitala behov för effektiva, säkra och lönsamma arbetsdagar. På så vis kan du vara trygg med att vi har koll på helheten och att vi alltid har en kollega som kan ta vid om du söker efter en tjänst utöver Infobric Workorder.

 

Infobric har idag 10 100 kunder och över 300 000 användare på 33 000 arbetsplatser – med oss samarbetar du helt enkelt med en ledande digitaliseringspartner för byggbranschen.

 

Du kan också läsa vad våra kunder säger om oss på vår sida Kundberättelser.

Du hittar våra tre olika användarlicenser och vad de innehåller på vår sida Priser.

När du bestämt dig för Infobric Workorder kontaktar vårt Customer Success-team dig för att hjälpa till att optimera och utbilda dig i systemet.

 

En del av våra kunder är igång på nolltid, medan andra behöver en längre startsträcka. Oavsett vilken grupp du tillhör så finns vi med dig på vägen för att processen ska flyta på så smidigt som möjligt!

Ja, det kan du. Vi kommer dessutom att ge er råd och hjälp på vägen om vilka funktioner som vi tror kan gynna er verksamhet och företagsresa, både direkt när ni valt oss och allt eftersom ni växer.

Ska vi höras?

Jag godkänner Integritetspolicyn
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Back to store
Stäng