Spärrade kort – ID06-kort 2.0

Om ditt eller din anställdes kort inte fungerar på våra läsare eller ser spärrat ut i Infobric Ease så kontrollerar först och främst om kortet är aktivt eller inaktivt. Alla ID06-kort 2.0 är spärrade vid leverans och behöver därför aktiveras av användaren innan de tas i bruk, aktivering sker här: https://portal.id06.se/api/cards/confirm-order

Denna tjänst kan du använda för att se om kortet är aktivt eller inaktivt: https://id06.se/kortkontroll/ är kortet inaktivt rekommenderar vi att du vänder dig till er korttillverkare för vidare utredning. Är kortet aktivt enligt kortkontrollen, kontakta oss på Infobric så hjälver vid dig vidare.

Första gången du läser av ditt nya ID06-kort 2.0 kan regboxen behöva lite extra tid på sig att läsa av informationen, håll därför kortet mot boxens läsare tills den reagerar. Om inget händer på IN-läsaren, så testa istället OUT-läsaren för att kortet ska kännas av.

Kontakta oss

Kontakta kundservice

Öppettider

Vardagar 07:30 – 16:30

Kontakta oss via e-post
Kontakta oss via telefon: +46 (0)36 – 34 03 02

Övriga öppettider

Dag före julafton, nyårsafton, långfredag och midsommarafton: 07:30 – 12:00

Helgdagar: Stängt

Just nu används Infobric-system på 10 000 byggarbetsplatser

Kontakta oss

Undrar du vad som är bästa lösningen för just dig? Hur du kan spara pengar i dina byggprojekt och samtidigt öka säkerheten? Vi hjälper dig gärna med dina frågor.