Manuell närvaroregistrering i personalliggaren

Man kan av olika anledningar behöva göra manuella närvaroregistreringar i personalliggaren, exempelvis om en användare har glömt sitt kort, missat en in- eller utcheckning, har beställt nytt kort men ännu inte fått det. För att lägga till en manuell registrering gör du så här:

  1. Gå till https://ease.infobric.se och logga in med ditt användarnamn och lösenord.
  2. Välj den arbetsplats där du vill göra en manuell registrering i personalliggaren i fältet Arbetsplats i den övre menyn.
  3. Klicka på Personalliggare bland huvudmenyalternativen. Nu visas en lista med alla närvaroregistreringar för aktuell dag.
  4. Under Närvaroregistrering väljer du Lägg till.
  5. I fönstret Lägg till närvaroregistrering söker du upp den person som du vill lägga till en registrering på.
  6. Markera personen i listan och tryck på Nästa.
  7. Välj tidpunkt för registrering.
  8. Välj typ av händelse (IN/UT).
  9. Skriv in eventuell kommentar (ex. ”Glömt kort”).
  10. Klicka på Lägg till närvaroregistrering.

Registreringen är nu slutförd och synlig i personalliggaren.

OBS! Det kommer att framgå i personalliggaren att registreringen är gjord manuellt och vem som har utfört den.

Kontakta oss

Kontakta kundservice

Öppettider

Vardagar 07:30 – 16:30

Kontakta oss via e-post: support@infobric.se
Kontakta oss via telefon: +46 (0)36 – 34 03 02

Övriga öppettider

Dag före julafton, nyårsafton, långfredag och midsommarafton: 07:30 – 12:00

Helgdagar: Stängt

Just nu används Infobric-system på fler än 16 000 byggarbetsplatser

Kontakta oss

Undrar du vad som är bästa lösningen för just dig? Hur du kan spara pengar i dina byggprojekt och samtidigt öka säkerheten? Vi hjälper dig gärna med dina frågor.