TILLSATT: Teknisk Kundservicemedarbetare

Visst vore det häftigt att genom ditt kunnande och fantastiska kundbemötande bidra till att öka effektiviteten och säkerheten i byggbranschen. I vårt kundserviceteam får du arbeta tillsammans med några av de vassaste personerna inom kundservice där teamet i upprepade kundundersökningar fått höga betyg.

Dina arbetsuppgifter

Som medarbetare i kundserviceteamet blir din huvudsakliga roll att ta inkommande samtal och mejl från våra kunder och partners. I dagsläget hjälper vi kunder från Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. De personer som du hjälper kan vara platschefen på en byggarbetsplats, personal hos maskinuthyrare, installatör eller en appanvändare. Fallen är av olika karaktär och svårighetsgrad. Det kan innefatta webbsupport, felsökning av elektronik och mekanik, hantering av kundkonton eller introducera nya kunder. Alla ärenden loggas i ett ärendesystem. Du kommer även att stödja övriga teamet vid behov. Du rapporterar till ansvarig för kundserviceteamet.

Din profil

Vi tror att du som söker idag arbetar inom ett kundserviceyrke med teknisk inriktning såsom IT-system och appar. Du har minst ett par års arbetslivserfarenhet och är van vid att ha telefonen och datorn som arbetsredskap. Du är mycket noggrann och punktlig så att ditt arbete blir utfört korrekt. Ett krav är att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, ett plus om du även kan norska. Du har mycket bra IT-kunskaper och ett genuint intresse, förståelse för teknik.

För att trivas är det viktigt att du trivs i rollen som ambassadör för företaget samt att ge den bästa servicen till våra kunder. Du ska tycka om att arbeta i en grupp men med eget ansvar. Vi uppskattar att du bidrar med en positiv anda trots att det stundom kan vara hårt tryck och att du är en i gänget där det händer mycket runt omkring dig. Du kommer behöva vara flexibel för att kunna hoppa in där det behövs och gilla att jobba i en miljö som ständigt utvecklas.

Sammanfattningsvis är du:
• Kundfokuserad
• Har kompetens och intresse för teknik
• Flexibel
• Stresstålig
• Ordningsam
• Lagspelare
• Har goda kunskaper inom IT och mobilappar
• Har goda språkkunskaper i svenska samt engelska

Om Infobric

Infobric är ett IT- och elektronikföretag som utvecklar lösningar som ökar effektiviteten och säkerheten på byggarbetsplatser. Vi är marknadsledande i vår bransch och har en central roll på fler än 10 000 byggarbetsplatser, med många av Europas största byggföretag bland våra kunder.

Infobric grundades 2004 i Jönköping där vårt huvudkontor med bland annat försäljning, marknad, produktutveckling och kundservice finns. Vi har dessutom säljkontor på flera platser i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Idag är vi ett engagerat team på ca 60 medarbetare och omsätter 160 MSEK.

Infobrics målsättning är att vi ska spela huvudrollen i vår nisch och erbjuda de bästa lösningarna på såväl befintliga som nya marknader i norra Europa. Det gör vi med hjälp av kundnärhet, innovativ teknik och hög kvalitet – men också med en företagskultur som bygger på samarbete, personligt engagemang och att ha roligt på vägen.

Ansökan

Din ansökan vill vi ha senast den 23/11 via www.onepartnergroup.se. I denna process tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma tillsättas tidigare än sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor eller funderingar om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Mikael Rydholm, mikael.rydholm@onepartnergroup.se, eller Matilda Björkegren, matilda.bjorkegren@onepartnergroup.se.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten är tillsatt.

Vårt team

Läs artikeln om vårt grymma kunderviceteam

Just nu används Infobric-system på 10 000 byggarbetsplatser

Kontakta oss

Undrar du vad som är bästa lösningen för just dig? Hur du kan spara pengar i dina byggprojekt och samtidigt öka säkerheten? Vi hjälper dig gärna med dina frågor.