TILLSATT: Kundservicemedarbetare

Är du en flexibel och ordningsam lagspelare som sätter kunden i fokus? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som medarbetare i kundserviceteamet administrerar du inkommande projektbeställningar som projektstart, arkivering och användarkonton från våra kunder och partners. Du kommer även att stödja övriga teamet med kundsupport via telefon och e-post.

I dagsläget hjälper vi kunder från Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. De personer som du hjälper kan vara platschefen på en byggarbetsplats, personal hos maskinuthyrare, installatör eller en appanvändare. Fallen är av olika karaktär och svårighetsgrad. Det kan innefatta webbsupport, felsökning av elektronik och mekanik, hantering av kundkonton eller introducera nya kunder. Alla ärenden loggas i ett ärendesystem.

Du rapporterar till ansvarig för kundserviceteamet.

Din profil

Idag arbetar du inom ett kundserviceyrke. Du har minst något års arbetslivserfarenhet och är van att ha telefonen och datorn som arbetsredskap. Du är mycket noggrann och punktlig så att ditt arbete blir utfört korrekt. Ett krav är att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, ett plus om du även kan norska. Du har generella IT-kunskaper och ett teknikintresse.

För att trivas är det viktigt att du trivs i rollen som ambassadör för företaget samt att ge den bästa servicen till våra kunder. Du ska tycka om att arbeta i en grupp men med eget ansvar. Vi uppskattar att du bidrar med en positiv anda trots att det stundom kan vara hårt tryck och att du är en i gänget där det händer mycket runt omkring dig. Du kommer behöva vara flexibel för att kunna hoppa in där det behövs och gilla att jobba i en miljö som ständigt utvecklas.

Sammanfattningsvis är du:
• Kundfokuserad
• Flexibel
• Stresstålig
• Ordningsam
• Lagspelare
• Har goda IT-kunskaper
• Har goda språkkunskaper i svenska samt engelska
• Har ett teknikintresse

Om Infobric

Infobric är ett IT- och elektronikföretag som utvecklar lösningar som ökar effektiviteten och säkerheten på byggarbetsplatser. Vi är marknadsledande i vår bransch och har en central roll på fler än 10 000 byggarbetsplatser, med många av Europas största byggföretag bland våra kunder. Vår målsättning är att vi ska spela huvudrollen i vår nisch och erbjuda de bästa lösningarna på såväl befintliga som nya marknader i norra Europa. Det gör vi med hjälp av kundnärhet, innovativ teknik och hög kvalitet – men också med en företagskultur som bygger på samarbete, personligt engagemang och att ha roligt på vägen.

Infobric grundades 2004 i Jönköping där vårt huvudkontor med bland annat försäljning, marknad, produktutveckling och kundservice finns. Vi har dessutom säljkontor på flera platser i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Idag är vi ett engagerat team på ca 60 medarbetare och omsätter 162 MSEK (2016).

Tjänsten är tillsatt.

Tjänsten är tillsatt.

Just nu används Infobric-system på 10 000 byggarbetsplatser

Kontakta oss

Undrar du vad som är bästa lösningen för just dig? Hur du kan spara pengar i dina byggprojekt och samtidigt öka säkerheten? Vi hjälper dig gärna med dina frågor.