TILLSATT: Kundservicemedarbetare till Infobric

Visst vore det häftigt att genom ditt kunnande och fantastiska kundbemötande bidra till att öka effektiviteten och säkerheten i byggbranschen? I Infobrics kundserviceteam får du arbeta tillsammans med några av de vassaste personerna inom kundservice, där teamet i upprepade kundundersökningar fått högsta betyg!

Om Infobric

Infobric är ett IT- och elektronikföretag som utvecklar lösningar som ökar effektiviteten och säkerheten på byggarbetsplatser. Vi är marknadsledande i vår bransch och har en central roll på fler än 10 000 byggarbetsplatser, med många av Europas största byggföretag bland våra kunder.

Infobric grundades 2004 i Jönköping där vårt huvudkontor med bland annat försäljning, marknad, produktutveckling och kundservice finns. Vi har dessutom säljkontor på flera platser i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Idag är vi ett engagerat team på ca 80 medarbetare och omsätter 200 MSEK.

Infobrics målsättning är att vi ska spela huvudrollen i vår nisch och erbjuda de bästa lösningarna på såväl befintliga som nya marknader i norra Europa. Det gör vi med hjälp av kundnärhet, innovativ teknik och hög kvalitet – men också med en företagskultur som bygger på samarbete, personligt engagemang och att ha roligt på vägen,.

Dina arbetsuppgifter

Som medarbetare i kundserviceteamet kommer du först och främst att supporta vår svenska marknad per telefon. Meriterande om du även kan hjälpa våra finskspråkiga kunder. I dagsläget supporterar Infobric kunder från Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. De personer som du hjälper kan vara platschefen på en byggarbetsplats, personal hos maskinuthyrare, systemanvändare, installatör eller en app-användare. Fallen är av olika karaktär och svårighetsgrad. Det kan innefatta webbsupport, felsökning av elektronik och mekanik, hantering av kundkonton eller introducera nya kunder. Du kommer också att stödja övriga teamet vid behov. Alla ärenden loggas i ett ärendesystem. Du rapporterar till ansvarig för kundserviceteamet.

Din profil

Idag arbetar du inom ett kundserviceyrke. Du har minst något års arbetslivserfarenhet och är van att ha telefonen och datorn som arbetsredskap. Du är mycket noggrann och punktlig så att ditt arbete blir korrekt utfört. Då vi har kunder i flera länder är det en fördel om man kan flera språk. Ett krav är att du talar/skriver obehindrat på svenska och kan kommunicera på engelska. Finska är meriterande.Du har goda IT-kunskaper och ett teknikintresse.

För att uppnå bra kundservice är det viktigt att du trivs i rollen som ambassadör för företaget samt att ge det bästa stödet till kunderna. Du ska tycka om att arbeta i en grupp men med eget ansvar. Vi uppskattar att du bidrar med en positiv anda trots att det stundom kan vara hårt tryck och att du är en i gänget där det händer mycket runt omkring dig. Du kommer behöva vara flexibel för att kunna hoppa in där det behövs och gilla att jobba i en miljö som ständigt utvecklas.

Sammanfattningsvis är du:

• Kundfokuserad
• Flexibel
• Stresstålig
• Ordningsam
• Lagspelare
• Har goda IT-kunskaper
• Har obehindrade språkkunskaper (tal/text) svenska
• Har ett teknikintresse

Kort om tjänsten:

Start: Enligt överenskommelse (hösten -19)
Placeringsort: Jönköping
Omfattning: Heltid
Lön: Fast lön
Anställning: Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av Infobric.

Din ansökan:

I denna rekryteringsprocess har vi valt att samarbeta med OnePartnerGroup. För mer information kring tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mikael Rydholm, 036 – 440 90 18 alt mikael.rydholm@onepartnergroup.se Vi tillämpar löpande urval och tar därför gärna emot din ansökan snarast möjligt. Ansök via www.onepartnergroup.se

Välkommen med din ansökan!

Just nu används Infobric-system på 10 000 byggarbetsplatser

Kontakta oss

Undrar du vad som är bästa lösningen för just dig? Hur du kan spara pengar i dina byggprojekt och samtidigt öka säkerheten? Vi hjälper dig gärna med dina frågor.