Digital Marketing specialist

Infobric söker en driven marknadsspecialist med fokus på digital kommunikation. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att skapa målgruppsanpassat innehåll och aktiviteter som syftar till att skapa en effektiv kundkommunikation.

Dina arbetsuppgifter

Hos oss blir du en del av teamet Marknad som ansvarar för marknadsstrategier och kommunikation för Infobrics tjänster och produkter. I din roll som Digital Marketing Specialist kommer du tillsammans med övriga i teamet att marknadsföra varumärket Infobric på befintliga och nya marknader och konkretisera våra planer i träffsäker digital kommunikation som sätter oss på kartan.

Ditt huvudansvar är att utveckla Infobrics datadrivna marknadsföring och bygga vårt varumärke i det digitala landskapet. Du ansvarar för att utveckla och optimera Infobrics webbplatser och andra digitala kanaler och deltar i framtagandet av strategier för innehållsmarknadsföring och onlinekampanjer, där du tar ansvar för hela kedjan, från planering till produktion och uppföljning. Du får ett flexibelt arbete där du tillsammans med teamet och i nära samarbete med verksamheten skapar kreativa kampanjer och koncept, för att sedan konkretisera dessa till målgruppsorienterat innehåll som kan anpassas till våra olika marknader och digitala kanaler.

Tjänsten är ny, och du får möjlighet att forma din roll i ett snabbväxande bolag med ett stort driv, höga ambitioner och engagerade medarbetare. I teamet finns en Marknadskoordinator, en Kommunikationsstrateg och en Marknadsansvarig Norge, som liksom du rapporterar till Infobrics Marknadschef. Du kommer även att vara en viktig del i vårt interna kommunikationsarbete.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Planera, genomföra och följa upp digitala kampanjer, optimera sökningar, utveckla och genomföra aktiviteter för att driva webbtrafik och analysera resultat.
• Arbeta med målgrupper, retargeting, A/B-testning, analys och uppföljning för att optimera våra kanaler och kampanjer.
• Ansvara för att trafiken och konverteringen på våra webbplatser leder till en ökad försäljning.

Din profil

Vi söker dig med stort engagemang för datadriven marknadsföring och som vill ha en roll där du får använda din kompetens och ditt engagemang för att ansvara för utvecklingen av ett internationellt bolags digitala marknadsföring. Du är uppdaterad i den senaste tekniska utvecklingen och trender inom området och har utbildningsbakgrunden som krävs för att implementera ett digitalt tänk – med kundresan i fokus – i vår kommunikation.

Din bakgrund
• Högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning inom marknadsföring/kommunikation eller datavetenskap, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
• God kunskap om och dokumenterad erfarenhet av att arbeta med SEO och uppföljning i Analytics, och av att arbeta med SEM kampanjer och Adwords.
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med digital annonsering och uppföljning.
• Erfarenhet inom CRM/Market automation och e-handel inom B2B är meriterande.
• Ett par års erfarenhet av att arbeta operativt med digital marknadsföring i ett företag med internationell inriktning.
• God kännedom om olika digitala kanalers roll i mediamixen samt i en köpbeslutsprocess.
• Kan formulera dig professionellt och målgruppsanpassat i svenska och engelska.

Din personlighet
• Du har förmågan att göra analyser, ta fram rekommendationer, förbättringar och direkt implementera detta i kampanjer och dagligt arbete.
• Du älskar data och har förmågan att kommunicera dina insikter och kunskaper vidare till andra.
• Du är en social och kommunikativ person som är nyfiken och lyhörd för såväl våra målgruppers som verksamhetens behov.
• Du är målmedveten och tar ett stort eget ansvar för att driva ditt och avdelningens arbete framåt.

Är du rätt person för oss, får du arbeta i ett kreativt och prestigelöst team, och bidra till arbetet med att ta ett redan starkt varumärke till nästa nivå, där vi ska ta en tydlig plats på en internationell marknad. Du får ett stort eget ansvar och möjlighet att utveckla både din egen roll och Infobrics kommunikationsarbete.

Om Infobric

Infobric är ett IT- och elektronikföretag som utvecklar lösningar som ökar effektiviteten och säkerheten på byggarbetsplatser. Vi är marknadsledande i vår bransch och har en central roll på fler än 10 000 byggarbetsplatser, med många av Europas största byggföretag bland våra kunder. Vår målsättning är att vi ska spela huvudrollen i vår nisch och erbjuda de bästa lösningarna på såväl befintliga som nya marknader i norra Europa. Det gör vi med hjälp av kundnärhet, innovativ teknik och hög kvalitet – men också med en företagskultur som bygger på samarbete, personligt engagemang och att ha roligt på vägen.

Infobric grundades 2004 i Jönköping där vårt huvudkontor med bland annat försäljning, marknad, produktutveckling och kundservice finns. Vi har dessutom säljkontor på flera platser i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Idag är vi ett engagerat team på ca 60 medarbetare och omsätter 162 MSEK (2016).

Sök tjänsten här

Din ansökan vill vi ha senast den 5/8 via www.onepartnergroup.se. Har du frågor eller funderingar om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Mikael Rydholm på mikael.rydholm@onepartnergroup.se eller Matilda Björkegren på matilda.bjorkegren@onepartnergroup.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök senast den 5/8 via www.onepartnergroup.se

Just nu används Infobric-system på 10 000 byggarbetsplatser

Kontakta oss

Undrar du vad som är bästa lösningen för just dig? Hur du kan spara pengar i dina byggprojekt och samtidigt öka säkerheten? Vi hjälper dig gärna med dina frågor.