Lägg till personer

För att personerna på din arbetsplats ska kunna registrera närvaro i personalliggaren behöver de läggas till på arbetsplatsen. Personer kan läggas till av en platsadministratör i Infobric Ease eller direkt via regbox 240 eller appen Ease CheckIn:

  • Den som är platsadministratör kan lägga till personerna via webbtjänsten Infobric Ease genom att läsa in ett ID06-kort, göra en sökning (om personen varit ansluten på tidigare arbetsplatser) eller skriva in informationen från kortet manuellt.
  • Den som är platsadministratör kan ställa in automatisk tilläggning av personer på regbox 240 och appen Ease CheckIn så att personerna automatiskt läggs till i personalliggaren första gången de läser sitt ID06-kort på regbox 240 eller checkar in med appen.

Lägg till personer via webbtjänsten

Så här gör du:

  1. Gå till ease.infobric.se och logga in med ditt användarnamn och lösenord.
  2. Välj den arbetsplats som personerna ska läggas till på i fältet Arbetsplats i menyn.
  3. Klicka på Personer bland huvudalternativen.
  4. Skapa först önskat antal persongrupper efter behov och som bäst överensstämmer med arbetsplatsen: Klicka på Persongrupper i menyn. Fönstret Persongrupper visas, och i den kan grupper läggas till, tas bort, ändras och sorteras.
  5. Klicka på Stäng fönster i menyn när du är klar. Fönstret stängs
  6. Klicka på Lägg till i menyn.
    Tre alternativ visas: Manuellt, Från kortläsare och Genom sökning.
  7. Välj det alternativ som du vill utföra och följ instruktionerna i fönstret som visas. OBS! För att läsa in personens kort måste drivrutiner och tillhörande programvara installeras, här kan du läsa mer.
  8. När du lagt till de personer som önskas klickar du på Uppdatera enheter i menyn för att distribuera ändringar till enheterna på arbetsplatsen.

Add-Person-Manually

Lägg till personer automatiskt via regbox 240

Så här gör du:

  1. Gå till ease.infobric.se och logga in med ditt användarnamn och lösenord.
  2. Välj den arbetsplats som personerna ska läggas till automatiskt på i fältet Arbetsplats i menyn.
  3. Klicka på Arbetsplats i fältet Inställningar i menyn. Fönstret Arbetsplats visas.
  4. Klicka på Avancerat i menyn och markera alternativet Tillåt att personer läggs till automatiskt med kort under avdelningen Övrigt.
  5. Klicka på Spara och stäng i menyn när du är klar.
  6. Klicka på Uppdatera enheter i menyn för att distribuera ändringar till enheterna på arbetsplatsen.
  7. När personerna läser sitt ID06-kort på regboxen första gången läggs de automatiskt till i personalliggaren för arbetsplatsen.

construction-arbetsplats-advanced

Lägg till personer automatiskt via appen Ease CheckIn

Här kan du läsa mer om hur appen Ease CheckIn fungerar

Snabbguide Infobric Ease

Kontakta oss

Kontakta kundservice

Öppettider

Vardagar 07:30 – 16:30

Kontakta oss via e-post Kontakta oss via telefon: 036-34 03 02

Övriga öppettider

Dag före julafton, nyårsafton, långfredag och midsommarafton: 07:30 – 12:00

Helgdagar: Stängt

Just nu används Infobric-system på 10 000 byggarbetsplatser

Kontakta oss

Undrar du vad som är bästa lösningen för just dig? Hur du kan spara pengar i dina byggprojekt och samtidigt öka säkerheten? Vi hjälper dig gärna med dina frågor.